خبر فوری

 
 
دیدار وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان
کد خبر :813283992

10:00 1401/12/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آلمان, جی اس پی پلاس, سید نوید قمر, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر تجارت پاکستان,

دکتر توبیاس لندنر وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه که در سفری رسمی در پاکستان حضور دارد روز گذشته با سید نوید قمر وزیر بازرگانی فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر توبیاس لندنر وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه که در سفری رسمی در پاکستان حضور دارد روز گذشته با سید نوید قمر وزیر بازرگانی فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که آلفرد گراناس سفیر آلمان در پاکستان و محمد صالح احمد فاروقی دبیر فدرال پاکستان نیز حضور داشتند دو طرف پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و آلمان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم تحکیم روابط میان دو کشور تأکید کردند.

سید نوید قمر وزیر بازرگانی دولت فدرال پاکستان در این دیدار از حمایت‌های دولت آلمان در زمینه اعطای امتیاز جی سی پی پلاس به پاکستان و دسترسی آسان پاکستان به بازار اتحادیه اروپا تقدیر و تشکر نمود.

وی اظهار داشت: پاکستان منافع تجاری حاصل از حق امتیاز جی اس پی پلاس را می‌پذیرد؛ زیرا پس از دریافت این حق امتیاز حجم صادرات پاکستان به آلمان 34 درصد افزایش داشته است.

وزیر بازرگانی پاکستان با اشاره سفر خود به آلمان در ماه مه 2022 خواستار حمایت و همکاری آلمان در زمینه دریافت حق امتیاز جی اس پی پلاس اتحادیه اروپا در دوره زمانی 2024-2034 و موفقیت چهارمین بررسی دو‌ساله پاکستان شد.

وی با بیان اینکه حجم کل تجارت دوجانبه با اتحادیه اروپا در سال مالی 22-2021 معدل با 13.5 میلیارد دلار بود و از این میزان مبلغ 9.2 میلیارد دلار متعلق به حجم صادرات پاکستان بود که نیازمند افزایش بیشتر است.

سید نوید قمر خاطرنشان کرد: توسعه و ثبات اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و اتحادیه اروپا شریک کلیدی پاکستان در جهت کمک به دستیابی به این اهداف به شمار می‌رود.

در ادامه این دیدار وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه نیز با اشاره به روابط دیرینه و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور عنوان داشت: روابط دو کشور با گذشت زمان در حال تقویت شدن است.

وی طی اظهاراتی به موضوع بررسی دو‌ساله اعتبار پاکستان نسبت به همکاری آلمان در زمینه تکمیل موفقیت آمیز روند بررسی اعتبار دو‌ساله پاکستان و تمامی دیگر امور دوجانبه اطمینان بخشی نمود.

توبیاس لندنر در ادامه در خصوص نگرانی‌های وزیر بازرگانی پاکستان درباره مشکلات پیش رو در زمینه صدور روادید برای جامعه بازرگانان پاکستانی قول مساعد برای حل مشکلات را داد و تشکیل یک چارچوب جامع در آینده را پیشنهاد داد.

ارسال نظر

 
1