خبر فوری

 
بررسی ابعاد پروژه سی پیک محور گفتگوی انوار الحق کاکر و معاون رئیس جمهور چین در نیویورک
کد خبر :813154277

13:28 1402/06/31


برچسب ها : CPEC, انوار الحق کاکر, پاکستان و چین, پاکستان و سازمان ملل متحد, پروژه سی پیک, جامو و کشمیر, گروه 20, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, معاون رئیس جمهور چین, نخست وزیر پاکستان, نیویورک, کریدور اقتصادی,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، موضوعات مهم میان دو کشور را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، موضوعات مهم میان دو کشور را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در این نشست مقامات دو کشور به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه از جمله پروژه سی پیک (کریدور اقتصادی چین-پاکستان) و همکاری های اقتصادی و مالی موجود میان دو کشور پرداختند.

در ابتدای گفتگوی میان مقامات عالی دو کشور، انوار الحق کاکر از حمایت های بی دریغ چین از پاکستان در تمامی مسائل اساسی از جمله تمامیت ارضی، حاکمیت و توسعه اقتصادی-اجتماعی، کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

وی مخالفت شدید چین با برگزاری هر گونه نشست گروه 20 در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر را مورد ستایش قرار داد و آن را موضع اصولی چین در راستای حمایت از قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد توصیف کرد.

در همین حال، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین بیان کرد: دوستی پاکستان و چین بینظیر است و به دلیل روابط عمیق برادرانه بین مردم دو کشور، هر از چند گاهی با فراز و نشیب ‌هایی روبرو بوده است.

وی افزود: پاکستان به عنوان همسایه نزدیک و برادر آهنین، جایگاه ویژه ای در دیپلماسی همسایگی چین قرار دارد و چین به تلاش های خود برای حفظ منافع اصلی پاکستان و ارتقای توسعه اقتصادی و رفاه مردم این کشور ادامه خواهد داد.

در ادامه این نشست، هر دو طرف ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مستمر پروژه های سی پیک (CPEC) در پاکستان، بر محوریت پروژه CPEC در توسعه اجتماعی-اقتصادی پاکستان توافق و تعهد قاطع خود را برای ادامه همکاری جهت دستیابی به اهداف مشترک آن ابراز کردند.

نخست وزیر موقت پاکستان و معاون رئیس جمهور چین ضمن تاکید بر گسترش همکاری متقابل در مجامع بین المللی، رضایت و خشنودی خود را از برگزاری جشن هایی که به مناسبت دهمین سالگرد پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان در هر دو کشور برگزار می شود، ابراز نمودند.

در پایان نیز، انوار الحق کاکر از هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین برای سفر به پاکستان در اسرع وقت دعوت به عمل آورد که مورد پذیرش وی واقع شد.

ارسال نظر

 
1