خبر فوری

 

 

دبی: به گزارش راز نیوز | پاکستان و سوریه از رژیم صهیونیستی خواستار توقف حملات وحشیانه و جنایات جنگی خود علیه مردم مظلوم فلسطین شدند.

بر اساس جزئیات، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP 28) در دبی با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداختند.

در ابتدای این نشست هر دو نخست وزیر از رژیم اشغالگر اسرائیل خواستند تا استفاده وحشیانه از زور علیه فلسطینیان مظلوم را متوقف، آتش بس را تضمین و امکاناتی را برای کمک های بشردوستانه فراهم کند و موضوع فلسطین را مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل نماید.

در ادامه همچنین رهبران دو کشور به بررسی خشونت‌های جاری اسرائیل علیه مردم فلسطین پرداختند و از جامعه جهانی خواستند تا به وضعیت موجود، توجه جدی داشته باشد.

آنها همچنین ضمن موافقت با احیای کمیسیون مشترک وزیران، متعهد شدند تا همکاری های متقابل را در بخش های اقتصاد، فرهنگ و گردشگری ارتقا دهند.

در پایان این نشست همچنین ابعاد مختلف روابط دوجانبه میان پاکستان و سوریه مورد بررسی قرار گرفت و هر دو نخست وزیر بر افزایش تبادل هیئت های سیاسی دوجانبه به منظور ارتقای هماهنگی بین رهبری و مردم دو کشور برادر توافق کردند.

ارسال نظر

 
1