خبر فوری

 
ارائه استوارنامه توسط سفرای کشورهای مختلف طی دیدار با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :811315737

16:42 1402/08/10


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و اردن, پاکستان و برونئی, پاکستان و جمهوری چک, پاکستان و قطر, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر اردن, سفیر جمهوری چک, سفیر شهر واتیکان, سفیر قطر, کمیساریای عالی برونئی,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار های خود با سفرای منتخب کشورهای اردن، مقر مقدس، جمهوری چک، برونئی دار السلام و قطر ، جنایات جنگی اسرائیل در غزه را محکوم و از جهان خواست تا خشونت جاری اسرائیل در غزه را محکوم کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر معین ای ام خرسات سفیر اردن، اسقف اعظم آلمانو پنموته نونسوی سفیر مقر مقدس، لادیسلاو اشتاینهوبل سفیر جمهوری چک، سرهنگ بازنشسته پنگیران حاجی کمال باشاه بن پنگیران حاجی احمد کمیساریای عالی برونئی دارالسلام و علی مبارک الخاطر سفیر قطر طی دیدار های جداگانه ای با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان استوارنامه های خود را تقدیم کردند.

دکتر عارف علوی در این نشست ها با برجسته سازی مسئله فلسطین و جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه، با محکوم کردن استفاده زور و قدرت بی رویه توسط اسرائیل علیه مردم بیگناه فلسطین، خواستار محکومیت خشونت جاری اسرائیل در غزه توسط جهان شد و گفت: خواستار پایان محاصره غزه و باز کردن گذرگاه جهت ارسال کمک های بشردوستانه هستیم.

وی ادامه داد که مردم پاکستان نگران جنایات جاری اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی هستند و در نتیجه تجاوزات اسرائیل هزاران نفر از جمله زنان، کودکان و سالمندان به شهادت رسیده اند. پاکستان حامی خروج کامل اسرائیل از اورشلیم (بیت المقدس) و تمامی مناطق اشغالی کشورهای عربی می باشد، و پاکستان حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی ها است.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه با اشاره به این نکته که این کشور با حساسیت تمام وضعیت فلسطین را دنبال می کند، تصریح داشت که پاکستان همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده و  خواستار احیای حقوق مسلم مردم فلسطین است. پاکستان خواهان یک راه حل جامع برای همه اختلافات اعراب و اسرائیل برای صلح پایدار در منطقه نیز است.

عارف علوی افزود: ما به دنبال تقویت روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و افزایش مراودات دوجانبه تجاری و سرمایه گذاری با تمامی کشورهای دوست هستیم. پاکستان شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری را ایجاد کرده است که این شورا تسهیلات یک پنجره ای را برای سرمایه گذاری در بخش های فناوری اطلاعات، کشاورزی شرکتی، مواد معدنی و انرژی پاکستان، فراهم می کند. سرمایه گذاران خارجی از سیاست های سرمایه گذاری پسند پاکستان استفاده و در این بخش ها سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه همچنین جنایات سنگین و نقض صریح حقوق بشر توسط هند در جامو و کشمیر را نیز مطرح و برجسته کرد.

ارسال نظر

 
1