خبر فوری

 
توافق اسلام آباد و واشنگتن بر گسترش همکاری های تجاری دوجانبه
کد خبر :799949366

10:09 1403/06/30


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جام کمال خان, فزای مجازی, نشست مجازی, نمایندگی بازرگانی آمریکا, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر تجارت پاکستان,

مقامات عالی رتبه تجاری پاکستان و آمریکا در گفتگو با یکدیگر نسبت به گسترش بیش از پیش همکاری های تجاری میان دو کشور توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات عالی رتبه تجاری پاکستان و آمریکا در گفتگو با یکدیگر نسبت به گسترش بیش از پیش همکاری های تجاری میان دو کشور توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جام کمال خان وزیر تجارت دولت فدرال پاکستان روز گذشته با کاترین تای نماینده تجاری آمریکا به صورت مجازی به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار مجازی در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جام کمال خان در این دیدار اظهار داشت: آمریکا بزرگترین شریک تجاری پاکستان به شمار می رود و ما خواهان توسعه بیشتر روابط میان دو کشور هستیم، در بخش صادرات محصولات کشاورزی انبه، خرما و خدمات ارزش افزوده کشاورزی سهم ویژه ای دارند.

در ادامه این دیدار کاترین تای از محصولات صادراتی کشاورزی پاکستان و نیز کیفیت انبه این کشور تمجید نمود.

وی با اشاره به تقاضای بالای موجود در بازار پاکستان، پیشنهاد صادرات گوشت گاو آمریکا به پاکستان را مطرح نمود.

در این نشست همچنین طرفین توافق نمودند به زودی یک نشست تحت توافقنامه چارچوب تجارت و سرمایه گذاری برای بررسی ابعاد مختلف تجارت در زمینه های کشاورزی، نساجی، توانمندسازی زنان، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک برگزار گردد.

جام کمال خان در بخش دیگری از این نشست از نمایندگان تجاری آمریکا برای شرکت در نمایشگاه تکسپو پاکستان در ماه اکتبر دعوت به عمل آورد.

نماینده تجاری آمریکا نیز از وزیر تجارت پاکستان برای سفر به واشنگتن با هدف جستجوی فرصت های تجاری بیشتر دعوت نمود.

ارسال نظر

 
1