خبر فوری

 
توافق اتیوپی و پاکستان بر توسعه همکاری در بخش آموزش
کد خبر :799819605

17:26 1403/02/28


برچسب ها : آموزش, اتیوپی, ارتباطات, بهداشت, پاکستان و اتیوپی, دکتر مختار احمد, رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان, سفیر اتیوپی, فناوری اطلاعات, کشاورزی,

اتیوپی و پاکستان توافق کردند که در بخش های مختلف آموزش از جمله علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت و فناوری اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر همکاری کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اتیوپی و پاکستان توافق کردند که در بخش های مختلف آموزش از جمله علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت و فناوری اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر همکاری کنند.

این توافق در نشستی که میان جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی و دکتر مختار احمد رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان (HEC) در اسلام آباد برگزار شد، صورت گرفت.

در این جلسه در مورد شیوه های پیشبرد همکاری های متقابل در بخش آموزش برای تبادل دانش، مهارت و تخصص بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

وی بر اشتیاق متخصصان پزشکی اتیوپیایی بر توسعه همکاری های علمی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری در بخش آموزش می تواند برای ایجاد روابط طولانی مدت و پایدار بین دو کشور مفید باشد.

 جمال بکر عبدالله به رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در مورد یک کمپین کشتزار که توسط سفارت اتیوپی با همکاری وزارت تغییرات آب و هوا، دانشگاه ها، جامعه مدنی و جامعه تجاری در سراسر پاکستان که تحت ابتکار میراث سبز نخست وزیر اتیوپی رهبری می شود، توضیحاتی ارائه داد.

از سوی دیگر، دکتر مختار احمد در مورد پیشرفت و دیجیتالی شدن در بخش آموزش به سفیر توضیحاتی ارائه داد که شامل ایجاد کتابخانه های دیجیتال و کلاس های درس هوشمند برای دسترسی میلیون ها دانش آموز در پاکستان و خارج از کشور به آموزش می شود.

وی همچنین به سفیر از حمایت همه جانبه خود از تقویت همکاری در بخش آموزش بین اتیوپی و پاکستان اطمینان داد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان همچنین از سفیر برای بازدید از مقر شورای عالی دعوت به عمل آورد و همچنین خواستار تسهیل تبادل هیئت بین دو کشور برای همکاری بیشتر در بخش آموزشی شد و افزود: بیایید در بخش آموزش به یکدیگر کمک کنیم تا با هم کشورهای قدرتمندی را برای رفاه جهانی بسازیم.

 

ارسال نظر

 
1