خبر فوری

 
توافق پاکستان و عربستان برای اجرایی نمودن طرح جاده به مکه
کد خبر :798247967

11:59 1402/02/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, حجاج, رانا ثناء الله, سفیر عربستان سعودی, محمد شهباز شریف, معاون وزیر کشور عربستان, نواف بن سعید المالکی, وزیر کشور پاکستان,

توافقنامه اجرایی نمودن طرح «جاده به مکه» طی مراسمی رسمی با حضور مقامات عالی رتبه پاکستان و عربستان سعودی در اسلام آباد به امضا رسید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| توافقنامه اجرایی نمودن طرح «جاده به مکه» طی مراسمی رسمی با حضور مقامات عالی رتبه پاکستان و عربستان سعودی در اسلام آباد به امضا رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در مراسمی رسمی که با حضور نخست وزیر پاکستان و سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد و دیگر مقامات عالی رتبه پاکستانی در دفتر نخست وزیری پاکستان برگزار گردید، رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان و دکتر ناصر بن عبدالعزیز الداوود معاون وزیر کشور عربستان توافقنامه مربوط به اجرایی نمودن طرح "جاده به مکه" را به امضا رساندند.

طبق این توافقنامه تمامی امور مربوط به گذرنامه برای زائران عمره و حج تمتع در فرودگاه‌های پاکستان انجام خواهند شد و زائران حج از طی روند اداری در فرودگاه‌های مقصد مستثنی خواهند بود، در فاز نخست خدمات این طرح در فرودگاه بین‌المللی اسلام آباد ارائه خواهد شد و نزدیک به 26 هزار نفر از زائران از این خدمت بهره‌مند خواهند شد، مقامات عربستانی قول مساعد داده‌اند در فازهای بعدی، این طرح در فرودگاه‌های کراچی، لاهور و پیشاور نیز اجرایی خواهد شد.

پاکستان و عربستان سعودی همچنین صورت‌جلسه مشترک این نشست را امضا کردند که در آن درباره صدور پاسپورت پاکستانی برای مسلمانان میانماری مقیم عربستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طبق جزئیات اعلام شده گذرنامه مسلمانان میانماری پس از سال 2012 تمدید نشده است که باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان در عربستان سعودی شده است، طبق تدابیر صورت گرفته به منظور رفع مشکلات مسلمانان میانماری و فرزندانشان و نیز بهبود حیثیت حضور قانونی آنان در عربستان سعودی گذرنامه‌هایی برای آنان صادر خواهد شد.

بر اساس گفتگوهای صورت گرفته کمیته‌ای متشکل از مقامات عربستانی و نمایندگان وزارت کشور پاکستان تشکیل خواهد شد تا صدور اسناد هویتی برای مسلمانان میانماری را تسریع بخشد.

ارسال نظر

 
1