خبر فوری

 
 
اخبار منابع غیر رسمی از هلاکت مفتی نور ولی محسود سرکرده تحریک طالبان پاکستان بر اثر شدت جراحات وارده
کد خبر :797852718

10:57 1401/11/26


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, جماعت الاحرار, درگیری مسلحانه, نور ولی محسود, هلاکت, کابل,

پس از انتشار اخبار ضد و نقیض از جراحت مفتی نور ولی محسود سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در پی حمله عناصر متحد این گروه در کابل، منابع غیر رسمی از مرگ فرمانده تحریک طالبان در اثر شدت جراحات وارده خبر می‌دهند.


کابل: به گزارش راز نیوز| پس از انتشار اخبار ضد و نقیض از جراحت مفتی نور ولی محسود سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در پی حمله عناصر متحد این گروه در کابل، منابع غیر رسمی از مرگ فرمانده تحریک طالبان در اثر شدت جراحات وارده خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام منابع آگاه از افغانستان، مفتی نور ولی محسود سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که روز گذشته در حمله عناصر گروه متحد جماعت الاحرار در کابل زخمی شده بود بلافاصله به منظور درمان به هند منتقل گردید؛ اما به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

طبق گفته این منابع، تحریک طالبان پاکستان قصد دارد این موضوع را پنهان نگاه دارد، پس از مرگ مفتی نور ولی محسود روز جمعه نشست شورای تحریک طالبان در منطقه کُنر افغانستان فراخوانده شده است. گفته می‌شود جماعت الاحرار به این نشست دعوت نشده است.

لازم به ذکر است گروهک تروریستی جماعت الاحرار به سرکردگی عمر خالد خراسانی یکی از شاخه‌های تحریک طالبان پاکستان است که در شمال غربی پاکستان علیه نیروهای امنیتی این کشور فعالیت دارد.

برخی از اعضای ناراضی از تحریک طالبان پاکستان در اوت 2015 میلادی مسیر خود را از این گروه جدا کرده و یک گروهک جدید به نام جماعت الاحرار را بنیان نهادند، پس از گذشت دو سال مجدداً اعضای این گروهک دچار اختلاف شد که نهایتاً منجر به تشکیل یک گروهک دیگر به نام حزب الاحرار در نوامبر سال 2017 گردید.

این دو گروهک تروریستی مجدداً در اوت 2020 میلادی به تحریک طالبان پاکستان پیوستند و فعالیت‌های تروریستی خود علیه نیروهای پاکستانی را از سر گرفتند.

بخوانید: تشدید اختلافات میان تحریک طالبان و جماعت الاحرار/ اخبار ضد و نقیض از جراحت سرکرده تحریک طالبان در اثر درگیری‌ها

ارسال نظر

 
1