خبر فوری

 

ابوظبی: به گزارش راز نیوز |  انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در جریان سفر خود به ابوظبی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، رهبران دو کشور تاکید کردند: پاکستان و امارات متحده عربی دارای روابط برادرانه تاریخی و عمیقی هستند که در هر برهه ای از زمان امتحان خود را پس داده است.

آنها همچنین بر عزم خود برای تقویت بیشتر همکاری های استراتژیک دوجانبه و تقویت گفتگو میان پاکستان و امارات متحده عربی توافق کردند.

انوار الحق کاکر در ابتدای عرایض خود از حمایت همه جانبه امارات متحده عربی از پاکستان در بخش اقتصادی و مالی قدردانی کرد و گفت: امارات متحده عربی محل زندگی یک میلیون و هشتصد هزار پاکستانی است که در توسعه، رفاه و رشد اقتصادی دو کشور نقش دارند.

در ادامه این نشست همچنین تحولات منطقه ای و جهانی به ویژه وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی مورد بحث و بررسی رهبران دو کشور قرار گرفت.

در همین حال، نخست وزیر پاکستان از راه حل عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی حمایت کرد و همچنین بر حمایت کامل پاکستان از ریاست امارات متحده عربی در بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP28) تصریح نمود.

وی اهمیت کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد را به عنوان فرصتی برای پیشرفت معنادار به سمت ابتکارات موثر و کارآمد جهانی در زمینه های کلیدی برای کاهش اثرات زیست محیطی، از جمله ایجاد صندوق ضرر و زیان، برجسته خواند.

رهبران دو کشور همچنین شاهد امضای موافقتنامه همکاری سرمایه گذاری در زمینه های انرژی، پروژه های عملیات بندری، تصفیه فاضلاب، امنیت غذایی، لجستیک، مواد معدنی و خدمات بانکی و مالی میان پاکستان و امارات متحده عربی بودند.

به رقم امضای این تفاهم نامه ها، امارات راه را برای میلیاردها دلار سرمایه گذاری در پاکستان هموار خواهد ساخت و به اجرای طرح های مختلف تحت شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) کمک خواهد کرد.

در پایان این نشست، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان امضای تفاهم نامه ها را یک ابتکار تاریخی خواند که آغازگر دوره جدیدی از مشارکت اقتصادی میان پاکستان و امارات خواهد بود.

لازم به ذکر است، ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان نیز در این دیدار انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان را همراهی کرد.

ارسال نظر

 
1