خبر فوری

 
 
تأکید نخست وزیر پاکستان بر توسعه روابط میان اسلام آباد و ریاض
کد خبر :793752461

10:34 1402/05/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس, پاکستان و عربستان سعودی, سرمایه گذاری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت عربستانی, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

نخست وزیر پاکستان در دیدار هیئت عربستانی بر توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و ریاض تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار هیئت عربستانی بر توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و ریاض تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه عربستانی به سرپرستی ولید عبدالکریم الخریجی معاون وزیر امور خارجه این کشور روز سه شنبه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار و گفتگو نمود.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت عربستان سعودی سطح روابط دوستانه موجود میان دو کشور را رضایت بخش توصیف کرد، وی همچنین از دولت عربستان سعودی برای ارائه کمک مالی به هنگام در زمان وقوع سیل سهمگین سال گذشته میلادی تقدیر نمود و از نقش این کشور در کمک به پاکستان در دستیابی به ثبات در اقتصاد کلان کشور تمجید کرد.

شهباز شریف از دولت و شرکت‌های عربستانی برای بهره‌مندی از فرصت‌های موجود سرمایه گذاری در بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی، معدن، فناوری اطلاعات، انرژی و غیره دعوت به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری به تسهیل و تسریع سرمایه گذاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی کمک خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان از تمایل و عزم جدی عربستان سعودی برای جستجوی فرصت‌های سرمایه گذاری تمجید نمود و گفت: سفر هیئت عربستانی بیانگر آمادگی و تمایل عمیق این کشور برای تغیر روابط دوستانه به سمت مشارکت راهبردی و سودمند اقتصادی است، این سفر به تقویت بیشتر روابط و گسترش همکاری همه جانبه میان دو کشور منجر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1