خبر فوری

 
ادعای پاکستان: سازمان اطلاعاتی هند در حادثه جرانواله نقش دارد
کد خبر :793751624

13:26 1402/05/27


برچسب ها : افراط گرا, افراط گرایان اهل سنت, افراط گرایی, جرانواله, فیصل آباد, مسیحی, کلیسا,

خبرگزاری های داخلی پاکستان به نقل از منابع دایره مبارزه با تروریسم مدعی شدند که آژانس اطلاعاتی هند در حادثه حمله به مسیحیان در جرانواله دست داشته و این توطئه ای از سوی هند برای منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات جاری علیه اقلیت های مذهبی چون مسلمانان و مسیحیان به دست افراط گرایان هندو در هند می باشد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری های داخلی پاکستان به نقل از منابع دایره مبارزه با تروریسم CTD مدعی شدند که سرنخ هایی در خصوص دست داشتن سازمان اطلاعاتی هند در حادثه جرانواله به دست آمده است.

در این گزراش ها آمده است که پیشرفت قابل توجهی در بررسی حادثه هولناک حمله به اقلیت مسیحی، کلسیاها، اموال دولتی و آتش سوزی در منطقه جرانواله صورت گرفته است که براساس این تحقیقات، اسناد قطعی در خصوص دست داشتن سازمان اطلاعاتی هند در این رویداد به دست آمده است. این توطئه ای شوم از قبل طرح ریزی شده جهت گسترش درگیری های مسلمانان و مسیحیان می باشد.

بخوانید: پاکستان: شورش افراط گرایان علیه مسیحیان به بهانه اهانت اعضای جامعه مسیحی به مقدسات اسلامی

در ادامه گفته شد که نیروهای آژانس هند چند نفر را اغفال کرده و از آنها به طور سیستماتیک علیه جامعه مسیحی استفاده کردند. به گفته منابع، عناصر بازیگر به دست دشمن، بر روی تکه کاغذهایی ضمن نوشتن کلمات توهین آمیز به مقدسات مسلمانان، آن را در نزدیکی اماکن مسیحی پرتاب کردند؛ بر روی این تکه کاغذها همچنین اسامی و شماره تماس های افراد مسیحی نیز درج شده بود. پس از آن با وارد کردن مسلمانان منطقه در بازی، به کلیسا ها، منازل و اموال دولتی خسارت وارد کردند. دست مخفی هند برای منحرف کردن توجه از جنایات غیرانسانی بر اقلیت ها، و کشمیری ها در کشور خود، این توطئه را برنامه ریزی کرد.

همچنین گفته شد که ضمن دستگیری افراد دخیل در این حادثه، تحقیقات در رابطه با این رویداد جریان دارد و تمامی سرنخ ها به هند مربوط هستند.  

ارسال نظر

 
1