خبر فوری

 
تاکید هیئت صندوق بین المللی پول بر ادامه تلاش های پاکستان برای ثبات اقتصادی
کد خبر :792968619

11:14 1402/12/24


برچسب ها : اسلام آباد, اقتصادی, بحران اقتصادی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, وزارت خزانه داری, وزارت خزانه داری پاکستان,

هیئت صندوق بین المللی پول که برای برگزاری مذاکرات بررسی دوم پرداخت قسط آخر برنامه وام کوتاه مدت به پاکستان سفر کرده است، در جلسه معارفه بر ادامه دادن پاکستان به تلاش های خود در راستای ثبات اقتصادی تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جلسه معارفه مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول IMF بر سر برنامه کوتاه مدت وام انجام شد. این مذاکرات قرار است تا تاریخ 28 اسفند ادامه داشته باشند و در صورت موفقیت، پاکستان آخرین قسط 1.1 میلیارد دلاری از برنامه وام 3 میلیارد دلاری را می تواند دریافت کند. پیش از این پاکستان تحت این برنامه، در مجموع مبلغ 1.9 میلیارد دلار را در دو قسط دریافت کرده است.

براساس جزئیات منتشر شده از این نشست، هیأت صندوق بین المللی پول به ریاست ناتان پورت رئیس مأموریت، برای مذاکرات بررسی اقتصادی وارد وزارت دارایی پاکستان شد، از طرفی هیئت پاکستان به ریاست محمد اورنگزیب وزیر دارایی شرکت کرد. جمیل احمد رئیس بانک مرکزی و امجد زبیر توانه رئیس هیئت درآمد فدرال FBR پاکستان هم بخشی از این هیئت بودند.

به گزارش منابع خبری، در طول جلسه معارفه ضمن آگاه سازی هیئت IMF از تعهد پاکستان به اجرای برنامه وام، آن را از اولویت های دولت مبنی بر احیای اقتصاد مطلع ساخته و همچنین موضع دولت برای اصلاحات و اوضاع اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

مذاکرات بین تیم اقتصادی پاکستان و هیئت صندوق بین المللی پول برای تکمیل مذاکرات "بررسی نهایی" انجام شد و صندوق بین المللی پول در جریان اصلاحات دولت در بخش های مختلف از جمله حوزه انرژی، قرار گرفت.

به گزارش منابع خبری، هیئت صندوق اقدامات صورت گرفته برای دستیابی به اهداف سه ماهه را مورد ستایش قرار داد و گام برداشتن برای اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی را اقدامی مثبت توصیف کرد. صندوق همچنین بر ادامه دادن به تلاش ها در راستای دستیابی به ثبات اقتصادی تاکید کرد.

تمامی اهداف برای آخرین قسط صندوق بین المللی پول محقق شده است

براساس اعلامیه منتشر شده روز گذشته توسط وزارت دارایی پاکستان، مذاکرات دوم بررسی تا 28 اسفند ادامه خواهند داشت که پاکستان تمامی اهداف تعیین شده از سوی صندوق را محقق کرده است.

این بررسی نهایی تحت برنامه وام کوتاه‌مدت خواهد بود و انتظار می‌رود پس از بررسی، توافقنامه در سطح کارکنان به امضا برسد.

از طرفی پاکستان قصد دارد برای مذاکره در خصوص بسته نجات اقتصادی بلندمدت و بزرگ با صندوق بین المللی پول IMF با هدف حفظ ثبات جدید اقتصاد کلان وارد مذاکره ای جدای از این دور جاری شود.

ارسال نظر

 
1