خبر فوری

 
افتتاح پروژه افزایش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی منگلا با حضور نخست وزیر پاکستان و سفیر آمریکا
کد خبر :79187318

15:53 1401/09/15


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پروژه برق آبی, دونالد بلوم, سد, سفیر آمریکا در پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

پروژه افزایش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی منگلا امروز سه شنبه در مراسمی رسمی با حضور دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مورد بهره برداری قرار گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پروژه افزایش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی منگلا امروز سه شنبه در مراسمی رسمی با حضور دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه با همکاری مالی آمریکا به ارزش 150 میلیون دلار تکمیل شده است که به افزایش قابل توجه ظرفیت تولید برق در کشور کمک خواهد نمود. انتظار می‌رود این پروژه 300 مگاوات به ظرفیت برق شبکه ملی اضافه نماید که برای استفاده صد هزار خانه و 2 میلیون شهروند پاکستانی کفایت خواهد کرد.

این پروژه که با همکاری مالی آمریکا و مشارکت شرکت‌های خصوصی و سازمان توسعه آب و برق پاکستان به عرصه تکمیل رسیده است باب جدیدی در همکاری دیرینه آمریکا در زمینه تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر است.

دونالد بلوم سفیر امریکا در اسلام آباد طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این پروژه اظهار داشت: پروژه افزایش ظرفیت تولید برق سد منگلا زنجیره‌ای از همکاری‌های پایدار است که تحت آن بنیان این سد نهاده شد تا منبعی قابل اعتماد جهت تولید انرژی پاک و آبیاری تبدیل گردد.

وی افزود: زمانی که سد منگلا در دهه 60 میلادی توسط شرکت‌های مهندسی آمریکایی ساخته شد بزرگ‌ترین سد خاکی جهان بود. این سد نه تنها یک شاهکار در زمینه هنر مهندسی بود؛ بلکه نمونه‌ای از اتحاد دیرینه میان آمریکا و پاکستان است.

ارسال نظر

 
1