خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه سوئیس با وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :78988693

11:20 1402/04/18


برچسب ها : پاکستان و سوئیس, تغییرات اقلیمی, روابط دوجانبه, سناتور شیری رحمان, شیری رحمان, وزیر امور خارجه سوئیس, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس روز گذشته (شنبه 17 تیر) با خانم سناتور شیری رحمن وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس روز گذشته (شنبه 17 تیر) با خانم سناتور شیری رحمن وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار بر اموری چون تغییرات آب و هوایی و همکاری در زمینه فعالیت های امداد اضطراری و احیا تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست همچنین جورج استینر سفیر سوئیس در پاکستان نیز حضور داشت.

خانم شیری رحمن با پرداختن به بحران زیست محیطی پیش روی پاکستان، تامین مالی اقلیم و ابتکارات و پروژه های فعال دولت، اظهار داشت که به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد، 7 ژوئیه رکورد گرم ترین روز را داشت و پاکستان تا سال 2025 میلادی با کمبود آب مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به مولفه آب شدن با سرعت یخچال های طبیعی، گفت: ما درحال حاضر شاهد شدید ترین بارش های فصلی در لاهور هستیم و جمعیتی بالغ بر 33 میلیون نفر قربانی سیل سال 2021 میلادی در پاکستان بودند. دولت فعلی از قبل چندین پروژه را برای کاهش تاثیرات اقلیمی آغاز کرده است و ما در حال کار بر روی انطباق ملی، کاهش، طرح اقدام جنسیتی محیطی، گلاف، زندگی اندس و سایر پروژه ها می باشیم. وی گفت که دولت سیاست ملی هوای پاک، پلاستیک یکبار مصرف، مدیریت ملی پسماندهای خطرناک و سایر سیاست ها را ارائه کرده است.

سناتور شیری رحمن با بیان اینکه برنامه اقدام جنسیتی محیطی جهت وارد کردن زنان به جریان اصلی طراحی شده است، اعلام کرد که قصد داریم تا سال 2030 انتشار کربن را 50 درصد کاهش دهیم . او همچنین با تاکید بر این موضوع که سیستم مالی بین المللی برای مقابله با چالش های آب و هوایی موثر نیست، اظهار داشت: پاکستان همچنان منتظر وعده های داده شده در ژنو می باشد. پاکستان مجددا مشتاق ازسرگیری همکاری های زیست محیطی و تبادل دانش با دولت سوئیس است.

 

بخوانید: امضای یادداشت تفاهم میان پاکستان و سوئیس برای همکاری در زمینه مقابله با بلایای طبیعی

ارسال نظر

 
1