خبر فوری

 
تلاش برای پایان دادن به جنایت های رژیم صهیونسیتی در غزه محور گفتگوی تلفنی روسای جمهور پاکستان و ایران
کد خبر :783959749

11:42 1402/09/30


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و ایران, جنایت جنگی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور ایران, رئیس جمهور پاکستان, رژیم صهیونیستی, غزه, گفتگوی تلفنی, مردم فلسطین, نسل کشی,

روسای جمهور پاکستان و ایران در گفتگوی تلفنی روز گذشته بر لزوم تلاش های مشترک کشورهای اسلامی برای پایان جنایت های رژیم صهیونسیتی در غزه و متوقف شدن فوری نسل کشی در این منطقه تأکید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روسای جمهور پاکستان و ایران در گفتگوی تلفنی روز گذشته بر لزوم تلاش های مشترک کشورهای اسلامی برای پایان جنایت های رژیم صهیونسیتی در غزه و متوقف شدن فوری نسل کشی در این منطقه تأکید کردند.
بر اساس جزییات منتشر شده، دکتر عارف علوی و دکتر سید ابراهیم رئیسی روسای جمهور پاکستان و ایران روز چهارشنبه در گفتگوی مفصل 45 دقیقه‌ای به بررسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات سیاسی و امنیتی منطقه ای و جهان پرداختند.
طبق بیانیه دبیرخانه مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری پاکستان، دکتر عارف علوی در این گفتگوی تلفنی جنایت های جاری رژیم صهیونسیتی در غزه و شرایط بغرنج به وجود آمده در این منطقه را نگران کننده توصیف کرد.
رییس جمهور پاکستان عملکرد ناموفق شورای امنیت سازمان ملل در متوقف کردن جنایت های رژیم اشغالگر قدس و اجرتی آتش بس در این منطقه علی رغم قتل بیش از 19 هزار نفر از مردم بی‌گناه فلسطین اعم از زن و کودک را باعث تأسف دانست.
وی با بیان اینکه تشکیل یک دولت آزاد و متصل به پایتختی قدس شریف تنها راهکار منصفانه مسئله فلسطین برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در منطقه است اظهار داشت: پاکستان از هرگونه اقدامات و تلاش های دیپلماتیک در این زمینه حمایت خواهد کرد.
وی همچنین از مواضع و تلاش های گسترده ایران در زمینه مسئله فلسطین و نیز حمایت رهبران ایران از جنبش فلسطین و جنبش جامو و کشمیر تمجید نمود.
رییس جمهور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در این گفتگوی تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام هولناک تروریستی در حمله به مرکز پلیس راسک در ۲۵ آذر ماه جاری شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی در این حمله را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.
وی همچنین بر عزم دولت پاکستان برای همکاری مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.
دکتر عارف علوی در ادامه این گفتگو راه اندازی بازارچه مشترک مرزی مند-پشین و نیز افتتاح خط انتقال برق گبد- پولن را گام های مثبتی در جهت ارتقای روابط دو کشور عنوان نمود.
مقامات دو کشور در این گفتگوی تلفنی نسبت به تداوم همکاری های مشترک برای تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1