خبر فوری

 
سروزیر ایالت خیبر پختون خوا: نیاز مبرم به همکاری کشورهای دوست و آژانس های کمک کننده در مناطق الحاق شده وجود دارد
کد خبر :783500489

11:24 1402/09/15


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پیشاور, روابط دوجانبه, سروزیر, سرکنسول آمریکا, مناطق قبایلی, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا,

دادستان بازنشسته سید ارشد حسین وزیر ارشد موقت ایالت خیبر پختون خوا در دیدار با شانتی مور سرکنسول آمریکا در پیشاور، گفت: نیاز مبرم به همکاری کشورهای دوست و آژانس های کمک کننده در مناطق الحاق شده (مناطق قبایلی سابق) وجود دارد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| شانتی مور سرکنسول آمریکا در ایالت خیبر پختون خوا با دادستان بازنشسته سید ارشد حسین وزیر ارشد موقت ایالت دیدار و در مورد برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ایالت به رایزنی پرداخت. در این نشست در رابطه با امور مورد علاقه مشترک و روابط دوجانبه به طور مفصل تبادل نظر انجام گرفت. همچنین امور همکاری میان دولت محلی و سازمان های توسعه آمریکا نیز از مولفه های رایزنی فیمابین بود.

سروزیر ایالت خیبر پختون خوا در این بین با بیان این که دولت محلی همکاری دولت و نهادهای آمریکایی را به دید ارزش می نگرد، افزود: امیدواریم دولت آمریکا با بهبودی بیشتر همکاری در بخش اجتماعی را ادامه خواهد داد.

وی افزود: دولت و آژانس های توسعه آمریکا در بخش های مختلف از جمله پلیس، آموزش، بهداشت و کشاورزی همکاری و تسهیلاتی را فراهم می کنند که ستودنی هستند. نیاز مبرم به همکاری کشورهای دوست و آژانس های کمک کننده در مناطق الحاق شده (مناطق قبایلی سابق) وجود دارد، زیرا این مناطق به دلیل ناامنی های مداوم، از توسعه و پیشرفت عقب مانده اند. باید توجه ویژه ای به ساخت زیرساخت های اساسی در این مناطق جنگ زده شود.

وزیر ارشد گفت که نیاز به تقویت پلیس و سایر نهادهای مجری قانون برای تامین نظم و قانون وجود دارد. دولت موقت ایالتی از همکاری آمریکا در این زمینه ها استقبال خواهد کرد و تمام حمایت های ممکن در این زمینه انجام خواهد شد.

شانتی مور سرکنسول آمریکا گفت که دولت آمریکا با همکاری دولت خیبر پختون خوا به کارهای رفاهی عمومی ادامه خواهد داد. روابط دوستانه و دیرینه بین پاکستان و آمریکا ایجاد شده است که پایدارتر و مستحکم تر خواهند شد.

ارسال نظر

 
1