خبر فوری

 
وعده آلمان برای کمک 120 میلیون یورویی به پاکستان برای مقابله با پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی
کد خبر :782387960

14:13 1402/02/13


برچسب ها : برلین, پاکستان و آلمان, سناتور شیری رحمان, وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان, وزیر همکاری اقتصادی و توسعه آلمان,

طی دیدار مقامات عالی رتبه اسلام آباد و برلین در جریان گفتگوی آب و هوایی پترزبورگ، آلمان نسبت به ارائه کمک 120 میلیون یورویی به پاکستان برای مقابله با پیامدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی قول مساعد همکاری داد.


برلین: به گزارش راز نیوز| طی دیدار مقامات عالی رتبه اسلام آباد و برلین در جریان گفتگوی آب و هوایی پترزبورگ، آلمان نسبت به ارائه کمک 120 میلیون یورویی به پاکستان برای مقابله با پیامدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی قول مساعد همکاری داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم سناتور شیری رحمان وزیر فدرال پاکستان در امور تغییرات آب و هوا و هماهنگی محیط زیست روز سه شنبه با سرکار خانم سونیا شولزه وزیر همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان در برلین به دیدار و گفتگو پرداخت.

در این دیدار دو طرف به رایزنی در خصوص ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه سازگاری آب و هوا و کاهش دما و بررسی ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط پرداختند و نسبت به توسعه همکاری در عرصه اقلیمی توافق کردند.

سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان در این دیدار هیئت آلمانی را از وضعیت به وجود آمده پس از باران‌های سیل آسیا و اقدامات صورت گرفته در زمینه احیا و بازسازی نقاط آسیب دیده و خسارات وارده در نتیجه باران‌های غیر عادی آگاه ساخت.

وی همچنین از همکاری و کمک‌های ارسالی دولت آلمان به پاکستان از طریق ابتکار انرژی اقلیمی  شامل ارزیابی ریسک آب و هوا، پروفایل ریسک آب و هوای محلی، جریان سازی آموزش محیط زیست در آموزش عالی و بسیج مالی تقدیر نمود.

در ادامه این دیدار سونیا شولزه وزیر همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان نسبت به همکاری در زمینه بهبود سازگاری و کاهش آب و هوا در پاکستان و فعال سازی منابع در جهت انجام اقدامات اصلاحی و حفاظتی اطمینان داد.

وی وعده داد آلمان برای حمایت از اقدامات در این زمینه مبلغ 120 میلیون یورو را برای پاکستان فراهم خواهد کرد.

وزرای دو کشور همچنین در خصوص فرصت‌های همکاری زیر چتر سپر جهانی در برابر تهدیدات زیست محیطی نیز گفتگو کردند.

ارسال نظر

 
1