خبر فوری

 
لی که چیانگ: دوستی پاکستان و چین به هیچ عنوان تحت تأثیر دشمنی بد خواهان قرار نخواهد گرفت
کد خبر :780551776

17:37 1402/04/02


برچسب ها : پاریس, پاکستان و چین, جامو و کشمیر, چین و پاکستان, دیدار, گروه 20, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر چین, کریدور اقتصادی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با لی که چیانگ همتای چینی خود در پاریس دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرد.


 

پاریس: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با لی که چیانگ همتای چینی خود در پاریس دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس با لی که چیانگ نخست وزیر چین دیدار و رایزنی نمود.

در این دیدار، رهبران دو کشور بر لزوم گسترش روابط و همکاری ‌های اقتصادی از جمله کریدور اقتصادی چین و پاکستان، حفظ تماس و دیدارهای سطح بالا و ادامه همکاری برای دستیابی به منافع مشترک تاکید کردند.

محمد شهباز شریف ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های بی دریغ چین از تمامیت ارضی، استقلال، توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان، بیان کرد: مخالفت شدید چین با برگزاری نشست گروه 20 (G20) در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر، بیانگر موضع اصولی چین در مورد برتری قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد.

در همین حال، لی که چیانگ پاکستان را به عنوان جایگاه ویژه دیپلماسی همسایگی چین خطاب کرد و گفت: روابط و دوستی میان پاکستان و چین منحصر به فرد است و در هیچ شرایطی تحت تأثیر بارهای منفی فضای رسانه و دشمنی های بد خواهان قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: چین به تلاش های خود در راستای حفاظت از منافع کلیدی پاکستان، توسعه اقتصادی و رفاه مردم این کشور ادامه خواهد داد.

در ادامه این نشست، هر دو طرف ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت پروژه های سی پیک در پاکستان بر اهمیت پروژه سی پیک در توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور تصریح نمودند

در پایان نیز محمد شهباز شریف از لی که چیانگ همتای چینی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و مورد اجابت وی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1