خبر فوری

 
معاون مجلس سنای پاکستان: کشورهای اروپایی به عنوان پرچم دار حقوق بشر نباید نسبت به مسئله فلسطین سکوت کنند
کد خبر :78004248

12:55 1402/08/11


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, پاکستان و فلسطین, جامو و کشمیر, رژیم صهیونیستی, روابط دوجانبه, غزه, معاون رئیس مجلس سنای پاکستان, میرزا محمد آفریدی, هیئت پارلمانی,

هیأت مجمع پارلمانی ناتو از پارلمان دانمارک به ریاست آقای مدز فوگل با میرزا محمد آفریدی معاون رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| میرزا محمد آفریدی معاون رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با هیأت مجمع پارلمانی ناتو از پارلمان دانمارک به ریاست آقای مدز فوگل در اسلام آباد، با تاکید بر ضرورت گسترش روابط پارلمانی و تبادل هیئت ها میان دو کشور پاکستان و دانمارک، گفت: پاکستان به دنبال استفاده از تجربیات دانمارک در زمینه های کشاورزی و انرژی های تجدید پذیر می باشد.

وی در ادامه با بیان لزوم افزایش بیشتر همکاری اقتصادی و تجاری با اتحادیه اروپا، بر ضرورت تبادل هیئت ها و توسعه روابط پارلمانی میان پاکستان و دانمارک تاکید کرد و افزود: اعضای مجلس ملی پاکستان سال گذشته میلادی به دانمارک سفر کرده بودند.

معاون سنای پاکستان طی صحبت در رابطه با مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور، اظهار داشت که شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری به ریاست نخست وزیر پاکستان تاسیس شده است که این شورا به نفع سرمایه گذاران و تجار خواهد بود. فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای با دانمارک در بخش های معدن، انرژی، کشاورزی و سایر زمینه ها وجود دارد و بهره مندی از تجربیات یکدیگر امری مهم می باشد.

میرزا محمد آفریدی در ادامه هیئت را از احساسات امت اسلامی نسبت به روند فزاینده اسلام هراسی در کشورهای غربی آگاه کرد و با بیان اهمیت احترام متقابل به عقاید مذهبی بر تمامی افراد، اظهار داشت که ضروری است هماهنگی بین ادیان و مذاهب تقویت شود. وی افزود: تلاش های پارلمان دانمارک در مقابله با اسلام هراسی را مورد تمجید قرار می دهیم .

او با اشاره به مسئله فلسطین، گفت: تمامی کشورها درحال محکوم کردن خشونت جاری اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین، می باشند و مردم درحال اعتراض به این روند می باشند، ملل های مختلف از جمله کشورهای اروپایی باید در برابر ظلم و جنایات و بی رحمی علیه فلسطینی ها برخیزند؛ کشورهای اروپایی پرچم دار حقوق بشر هستند بنابراین نباید نسبت به مسئله فلسطین سکوت کنند، هدف قرار دادن زنان، کودکان و بیمارستان ها افعال مذموم هستند.

معاون رئیس مجلس سنای پاکستان حل فوری مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را از ضرورت های زمان حال عنوان کرد و در ادامه با گفت و گو در رابطه با کشمیر، تصریح داشت که هند بازار نقض صریح حقوق بشر و ارتکاب جنایات در کشمیر اشغالی را داغ نگاه داشته و آنجا را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده است، ملل های مختلف باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

هیئت پارلمانی دانمارک از معاون مجلس سنا برای سفر به این کشور دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1