خبر فوری

 
دیدار وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان با رئیس سیدکا و رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین
کد خبر :779532508

13:46 1402/04/20


برچسب ها : احسن اقبال, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, روابط دوجانبه, سی پیک, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین,

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان طی سفرش به پکن با رؤسای آژانس همکاری های توسعه بین المللی چین CIDCA و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین NDRC دیدار های جداگانه ای انجام داد.


پکن: به گزارش راز نیوز| پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان که طی سفری در پکن حضور دارد، در دیدار با لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری های توسعه بین المللی چین CIDCA با بیان اینکه کریدور اقتصادی چین_پاکستان یعنی سی پیک پروژه ای برجسته در تاریخ توسعه روابط دو کشور است که رفاه و اعتلای اجتماعی_اقتصادی را برای مردم پاکستان به ارمغان خواهد آورد، گفت: این پروژه همچنین به اتصال منطقه ای هم کمک می کند.

وزیر فدرال پاکستان با ادای احترام فراوان به رهبری دو کشور برای ارائه راهنمایی های استراتژیک جهت توسعه CPEC، پروژه های کلیدی که از زمان راه اندازی CPEC در یک دهه پیش تکمیل شده است را برجسته کرد. وزیر برنامه ریزی در این دیدار پیام بهترین آرزوها و تبریکات شهباز شریف نخست وزیر را به رئیس CIDCA به دلیل برگزاری موفقیت آمیز "اولین کنفرانس سطح عالی مجمع اقدام جهانی برای توسعه مشترک" ابلاغ کرد.

احسن اقبال از مشارکت قوی بین بخش برنامه ریزی و CIDCA در پروژه های توسعه اجتماعی-اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، بهداشت، آموزش، آموزش حرفه ای، تامین آب و فقرزدایی تحت چارچوب CPEC و همچنین از حمایت قوی CIDCA از پروژه های توسعه در گوادر قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه با قدردانی از ابتکار توسعه جهانی (GDI) شی جین پینگ رئیس جمهور چین که پاکستان به عنوان اولین کشور شریک به آن پیوسته است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف همکاری های دوجانبه را در زمینه های اولویت دار تحت این چارچوب تاریخی بیشتر تقویت کنند.

رئیس لو از کمک های وزیر در پیشرفت CPEC قدردانی کرد و به وی در مورد تعهد بلندمدت CIDCA به توسعه با کیفیت بالای CPEC اطمینان داد. وی همچنین از پیشنهاد وزیر پاکستان مبنی بر تشکیل گروه‌های کارشناسی به منظور افزایش توان صادراتی پاکستان و توسعه مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های صنعتی بر اساس تجربه چین استقبال کرد.

گفتنی است وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان در ادامه دیدار های خود با ژنگ شانجی رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) هم دیدار کرد.

دو مقام پیشرفت پروژه های در حال انجام CPEC را بررسی کردند و در راستای اجماع مهم بین رهبری دو کشور برادر در مورد جهت گیری آینده آن تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

 
1