خبر فوری

 
سفیر پاکستان استوارنامه خود را به رئیس جمهور چین تقدیم کرد
کد خبر :779531493

13:35 1402/11/11


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و چین, خلیل هاشمی, دیپلماتیک, رئیس جمهور چین, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در چین, شی جین پینگ, همکاری دوجانبه,

سفیر پاکستان در پکن استوارنامه خود را به عنوان بیست و دومین سفیر پاکستان در چین به شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | خلیل هاشمی سفیر پاکستان در پکن روز سه شنبه طی مراسمی، استوارنامه خود را به عنوان بیست و دومین سفیر پاکستان در چین به شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.

خلیل هاشمی پس از اعطای اعتبارنامه دیپلماتیک، با شی جین پینگ رئیس جمهور چین به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، رئیس جمهور چین تصدی سمت نمایندگی دیپلماتیک پاکستان در پکن را به خلیل هاشمی نبریک گفت و بر اولویت های سیاست خارجی چین، از جمله بهبود زندگی 1.4 میلیارد چینی و نیاز به همکاری دوجانبه سودمند همچنین جهانی سازی اقتصادی و چندجانبه گرایی فراگیر تأکید کرد.

مقامات عالی چین از جمله وانگ یی وزیر امور خارجه، خانم هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین و دیگر مقامات ارشد وزارت خارجه در این مراسم حضور داشتند.

خلیل هاشمی یک دیپلمات ارشد پاکستانی با 29 سال تجربه در روابط دوجانبه و چندجانبه است.، وی همچنین پیش از انتصاب اخیر خود، از نوامبر 2019 به عنوان نماینده دائم پاکستان در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو فعالیت می کرد.

علاوه بر این، می توان به فعالیت های وی در عرصه های مختلف دیپلماتیکی از جمله معاون نماینده دائم و دو دوره نمایندگی دائم پاکستان در نیویورک، اشاره کرد.

این فرستاده همچنین در سال های 2008 تا 2010 به عنوان رایزن سفارت پاکستان در پکن خدمت کرده است.

ارسال نظر

 
1