خبر فوری

 
دستگیری عناصر باند تامین مالی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در شهرستان مهمند
کد خبر :779074269

18:18 1402/09/20


برچسب ها : اخاذی, افغانستان, پیشاور, تامین مالی, تامین مالی تروریسم, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, لاهور, مبارزه با تامین مالی تروریسم, مهمند, مهمند ایجنسی,

دایره مبارزه با تروریسم طی انتشار بیانیه ای از دستگیری اعضای شبکه تامین مالی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در شهرستان مهمند خبر داد.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | دایره مبارزه با تروریسم طی انتشار بیانیه ای از دستگیری اعضای شبکه تامین مالی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در شهرستان مهمند خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، واحد مبارزه با تأمین مالی تروریسم ایالت خیبر پختون خوا طی عملیاتی در شهرستان مهمند، 2 تبعه افغانی و 4 عنصر تروریستی متعلق به گروه تحریک طالبان پاکستان را دستگیر و بازداشت کرد.

به گفته مقامات دایره مبارزه با تروریسم، تروریست های دستگیر شده در لاهور و پیشاور در فعالیت های مختلفی از جمله اخاذی، حواله دستی و تجارت عسل دست داشتند و با برقراری تماس های تلفنی تهدید آمیز، اقدام به اخاذی از شهروندان می نمودند.

اسامی تروریست های دستگیر شده شامل شوکت، عبدالله، گل مهمند، نور وحید، اکبر خان و مبارز شناسایی شده است.

در این عملیات همچنین، 2 دسته چک مورد استفاده در اخاذی، پول نقد، چک های امضا شده و یک دستگاه خودرو کرولا را از تروریست های دستگیر شده کشف و ضبط شد.

تحقیقات پرسنل دایره مبارزه با تروریسم نشان داد که تروریست ها با واریز پول های اخاذی به فعالیت در سازمان ممنوعه تحریک طالبان پاکستان ادامه می دادند.

واحد مبارزه با تأمین مالی تروریسم ایالت خیبر پختون خوا همچنین در پایان بیانیه خود اعلام کرد: 1600 تبعه افغانستان در تروریسم و اخاذی دست دارند که 90 درصد در این عملیات ها از سیم کارت های افغانستانی استفاده می شود.

لازم به ذکر است، این عملیات به دنبال اعترافات یک عنصر زن تروریستی عضو گروه تحریک طالبان پاکستان به نام مریم در شهرستان مهمند و پیشاور آغاز شد که منجر به دستگیری 6 عنصر تروریستی گشت.

 

بیشتر بخوانید: پیشاور: بازداشت تروریست زن وابسته به تحریک طالبان پاکستان

ارسال نظر

 
1