خبر فوری

 
فرماندار خیبر پختون خوا: توسعه تجارت با ایران از اولویت های دولت ما است
کد خبر :7781763

15:01 1403/03/23


برچسب ها : اسلام آباد, بلوچستان, پاکستان و ایران, تجارت, تهران, رضا امیری مقدم, زائران, زائران پاکستانی, سرکنسول ایران, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, مرز تفتان,

رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام‌آباد امروز در صدر هیأتی به همراه علی بنفشه خواه سرکنسول ایران با فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا در پیشاور دیدار کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا با بیان اینکه توسعه تجارت با ایران از اولویت های دولت ما است، تاکید کرد که فرمانداری در خصوص ارتباط و تماس بین اتاق بازرگانی ایالت و وزارت تجارت ایران نقش خود را ایفا خواهد کرد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام‌آباد امروز در صدر هیأتی به همراه علی بنفشه خواه سرکنسول ایران با فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا در پیشاور دیدار کرد.

در طول این دیدار دوطرف در سطح هیأت های دوجانبه نیز به رایزنی نشستند .

فیصل کریم کندی در گفتگو با سفیر ایران، سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران به پاکستان را به یاد ماندنی توصیف کرد و با بیان اینکه دولت و مردم پاکستان از درگذشت او ناراحت هستند.، گفت: روابط حزب مردمی پاکستان PPP و ایران در سطح سیاسی، روابطی دیرینه و تاریخی هستند و تمایل من آن است تا به همراه بخش سیاست، برای بهبود روابط در سطح تجارت و آموزش نیز تماس ها را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر بازاری برای محصولات ایرانی در ایالت خیبر همچون ایالت بلوچستان ایجاد شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت و نقش زائران در توسعه امور تجاری، نقش اساسی است. دولت پاکستان و دولت بلوچستان در تلاش هستند تا به مشکلات زائران پایان دهند، باجه‌ ها در مرز افزایش یافته و محل اقامتی برای زائران در مرز باز شده است.

وی همچنین خواستار انجام ابتکاراتی برای تسهیل زائران شیعه مقیم دیره اسماعیل خان و ایالت خیبر پختون خوا، شد و گفت: اقدامات ویژه ای نیز برای افراد شیعه مقیم این مناطق انجام گیرد و راه حل مشکلات آنها نیز جستجو شود. وی اظهار داشت که در کنار ترویج زبان فارسی در دانشگاه های خیبر پختونخوا و ترویج زبان اردو در ایران باید نقش مشترکی در ارتقای جوانان، توانمندسازی زنان و ورزش داشته باشیم.

سفیر ایران در این بین گفت: پیشرفت های خوبی در رابطه با تجارت پاکستان و ایران حاصل شده است، هیئت ها در بالاترین سطح رسمی در حال تبادل هستند . هرچند روی کار آمدن دولت جدید ایران زمان می برد اما بعد از بودجه با نخست وزیر پاکستان پیشرفت هایی در مسائل مختلف حاصل می شود.

رضا امیری مقدم افزود: ایران به روابط ایده آل با همه احزاب سیاسی پاکستان اعتقاد دارد اما روابط ما با حزب مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. ارتباط ما با خیبر پختون خوا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مردم محلی تخصص و علاقه خاصی به تجارت دارند. ما همواره در تلاش برای پذیرایی از زائران هستیم و به همین منظور در حال کار بر روی پیشنهاد نشست روسای کاروان ها می باشیم.

وی در پایان این نشست از فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا برای سفر به ایران دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1