خبر فوری

 
عملیات گروه تروریستی تحریک طالبان علیه ارتش پاکستان در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :776846470

11:26 1402/06/27


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاسگاه ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تک تیرانداز, دیره اسماعیل خان, سازمان استخبارات نظامی, محمد خراسانی, وزیرستان جنوبی, وزیرستان شمالی, کاروان نظامی ارتش پاکستان,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان طی 24 ساعت گذشته عملیات های مختلفی علیه نیروهای ارتش پاکستان در نقاط گوناگون ایالت خیبر پختون خوا انجام داد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان طی 24 ساعت گذشته عملیات های مختلفی علیه نیروهای ارتش پاکستان در نقاط گوناگون ایالت خیبر پختون خوا انجام داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان طی بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع رسانی این گروه منتشر شد از قتل یک افسر سازمان استخبارات نظامی پاکستان(MI) در بنون خبر داد و گفت: مجاهدان تحریک طالبان پاکستان در حوالی بخش میریان شهرستان بنون یک افسر سازمان استخبارات نظامی پاکستان به نام عدنان را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

همچنین در بیانیه دیگر این گروه تروریستی آمده است: مجاهدان تحریک طالبان یک سنگر نظامی واقع در منطقه سپنکئی رغزئی از توابع بخش سراروغه شهرستان وزیرستان جنوبی را با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن چندین نظامی کشته و زخمی شدند، همچنین یک پهپاد جاسوسی نیز منهدم گردید.

محمد خراسانی در بیانیه‌ای دیگر از حمله به کاروان نظامی ارتش پاکستان در منطقه روری از توابع بخش کلاچی شهرستان دیره اسماعیل خان خبر داد و افزود: مجاهدان ما پس از دریافت گزارشی مبنی بر پیش روی کاروان نظامی ارتش پاکستان با هدف انجام عملیات، با کمین در مسیر این کاروان نیروهای دشمن را مورد حمله قرار دادند، در این درگیری که تا چندین ساعت به طول انجامید احتمال وقوع تلفات سنگین برای دشمن به وجود دارد در حالی که مجاهدان ما از این حمله جان سالم به در بردند.

علاوه بر این در دو حمله جداگانه تحریک طالبان در وزیرستان شمالی سه نظامی پاکستانی کشته شدند.

طبق بیانیه محمد خراسانی، تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان یک پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه گوره دنگه بخش گریوم شهرستان وزیرستان شمالی را با استفاده از اسلحه تک تیرانداز هدف قرار داده که منجر به جان باختن یک نظامی پاکستانی شد.

همچنین در حمله دوم که در محلی واقع در میان مناطق زیراکی و خدی در بخش میرعلی شهرستان وزیرستان شمالی با استفاده از اسلحه تک تیرانداز صورت گرفت دو نظامی پاکستانی کشته شدند.

تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان همچنین با کمین در مسیر کاروان نظامی در حوالی منطقه بختیار مور در بخش کلاچی شهرستان دیره اسماعیل خان 7 گلوله آرپی‌جی به سمت کاروان نظامی شلیک کردند که به اهداف مورد نظر اصابت گردید.

به ادعای سخنگوی این گروه در این حمله احتمال وقوع خسارات مالی و جانی برای دشمن وجود دارد.

ارسال نظر

 
1