خبر فوری

 
پاکستان و آذربایجان مصمم بر گسترش همکاری نظامی و امنیتی
کد خبر :77286511

20:12 1402/12/16


برچسب ها : باکو, پاکستان و آذربایجان, روابط دوجانبه, ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه, مدیرکل ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان, معاون وزیر دفاع آذربایجان, نیروهای مسلح پاکستان, همکاری دوجانبه,

هیئتی عالی رتبه از نیروهای مسلح پاکستان جهت گسترش همکاری و تعاملات نظامی با آذربایجان به باکو پایتخت این کشور سفر کرد.


باکو: به گزارش راز نیوز | هیئتی عالی رتبه از نیروهای مسلح پاکستان جهت گسترش همکاری و تعاملات نظامی با آذربایجان به باکو پایتخت این کشور سفر کرد.

بر اساس جزئیات، هیئتی به سرپرستی سپهبد احسن گلرز مدیرکل ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان طی سفر به باکو برای شرکت در دهمین نشست کارگروه آذربایجان و پاکستان، با مقامات نظامی سطح عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان در جریان سفر خود به باکو با ارتشبد کریم ولی اف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول وزیر دفاع آذربایجان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آذربایجان، در این دیدار مقامات عالی دو کشور موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله وضعیت کنونی و چشم‌اندازهای آینده، گسترش همکاری ‌های نظامی دوجانبه میان آذربایجان و پاکستان و جنبه‌ های مختلف همکاری ‌های نظامی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آنها همچنین به بحث و رایزنی در خصوص آموزش و علوم نظامی، برنامه‌ریزی عملیاتی و همچنین اجرای تمرین ‌های مشترک میان پاکستان و آذربایجان پرداختند و بر تعهد خود به تقویت مشارکت قوی در مسائل دفاعی و امنیتی تاکید کردند.

در همین حال، ارتشبد ولی اف با استقبال گرم از هیئت میهمان، بر تقویت روابط دوستانه و برادرانه و نیز مشارکت استراتژیک بین آذربایجان و پاکستان تصریح نمود.

وی همچنین بر اهمیت برگزاری رزمایش‌های نظامی سه‌جانبه که شامل آذربایجان، پاکستان و ترکیه می‌شود، تاکید و به ارزش چنین فعالیت‌هایی در تقویت اشتراک تجربیات میان نیروهای مسلح و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای پرسنل نظامی اشاره کرد.

در ادامه نیز سپهبد احسن گلرز مدیرکل ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان متقابلاً از استقبال گرم و مهمان نوازی طرف آذربایجانی قدردانی به عمل آورد و از افزایش تعاملات و روابط دوجانبه قوی تر برای تحکیم بیشتر روابط بین دو کشور حمایت نمود.

این نشست با تبادل نظر در خصوص آینده همکاری نظامی میان پاکستان و آذربایجان و امضای پروتکل نهایی با تایید تفاهم متقابل و توافقات حاصل شده، به پایان رسید.

ارسال نظر

 
1