خبر فوری

 
ادعای ارتش آزادی بخش بلوچ مبنی بر تداوم تصرف شهر مچ
کد خبر :766201772

13:31 1402/11/11


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, جیئند بلوچ, درگیری مسلحانه, شهر مچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای سپاه مرزی پاکستان,

ارتش آزادی بخش بلوچ از تداوم کنترل بر شهر مچ ایالت بلوچستان پاکستان و تأسیسات مختلف این شهر خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ از تداوم کنترل بر شهر مچ ایالت بلوچستان پاکستان و تأسیسات مختلف این شهر خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ که شب سه شنبه در عملیات موسوم به «دره بولان» شهر مچ ایالت بلوچستان پاکستان را هدف حمله گسترده قرار داد و مراکز مختلف دولتی و نظامی این شهر را تحت تصرف قرار داده بود در بیانیه جدید خود با رد ادعاهای مقامات پاکستانی مبنی بر بازگشت ثبات به سطح شهر مچ از تداوم کنترل این گروه بر نقاط مختلف شهر خبر داد.

جیئند بلوچ سخنگوی این سازمان در بیانیه‌ای اعلام داشت: علی رغم گذشت بیش از 24 ساعت از آغاز عملیات دره بولان ارتش آزادی بخش بلوچ، تمام شهر مچ تحت کنترل فدائیان بلوچ ما قرار دارد، در حالی که ارتش پاکستان در گوشه‌ای از مقر اف سی پنهان شده و از مقابله با فدائیان بلوچ فرار می‌کند.

وی افزود: ارتش پاکستانی با هدف سرپوش نهادن بر روی شکست و ترس خود در ادعاهای کذب خود در رسانه‌ها از دفع حمله بی ال ای و پاک‌سازی شهر مچ خبر می‌دهد. فدائیان بلوچ در حال حاضر با حمایت همه جانبه مردمی در کوچه و خیابان‌های شهر مچ تردد می‌کنند. ما از رسانه‌های جهانی و پاکستانی دعوت می‌کنیم در منطقه حضور یابند و وضعیت را مورد بررسی قرار دهند تا حقایق بر مردم عیان گردد. ما امنیت کامل رسانه‌ها را تضمین می‌کنیم.

دیگر این گروه تجزیه طلب بلوچ در بیانیه دیگر خود از نفوذ تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ به مقر فرماندهی نیروهای سپاه مرزی پاکستان خبر داد.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه خود اعلام داشت: تیپ مجید، گروهان عملیات ویژه تاکتیکی، گروهان فاتح و جناح اطلاعات ارتش آزادی بخش بلوچ از 24 ساعت گذشته راه‌های ارتباطی خارجی و داخلی شهر مچ و مناطق حومه را تحت کنترل دارند.

وی تصریح کرد: در آخرین فاز از عملیات دره بولان، تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ با اجرای موفقیت آمیز این طرح پس از یک درگیری طولانی دست کم 12 نیروی ارتش دشمن را به هلاکت رسانده و به بخش مرکزی و مهم مقر نیروهای سپاه مرزی نفوذ کردند و قتل نیروهای پنهان دشمن ادامه دارد.

وی گفت: تمامی فدائیان تیپ مجید با این عهد بلوچی به داخل اردوگاه دشمن نفوذ نموده‌اند که تنها پس از شهادت از آنجا خارج خواهند شد؛ تمامی فدائیان با دو گلوله اضافه به داخل اردوگاه دشمن وارد شده‌اند تا تحت در صورت اتمام گلوله‌ها، توسط دشمن به اسارت گرفته نشوند. ما از مردم بلوچ می‌خواهیم برای موفقیت فدائیان دست به دعا بردارند. فدائیان تیپ مجید پس از تکمیل عملیات معرفی خواهند شد.

همچنین طبق یکی دیگر از بیانیه‌های ارتش آزادی بخش بلوچستان، اعضای این گروه یک کاروان نیروهای کمکی پاکستانی مشتمل بر 18 خودرو که از شهر سبی آمده بودند را با کمین در مسیر آنها هدف قرار دادند.

فدائیان بلوچ کاروان خودروهای زره پوش متعلق به پلیس، لیویز و سپاه مرزی را به وسیله راکت، مسلسل و دیگر سلاح‌های سنگین خودکار هدف قرار دادند که در نتیجه آن چهار نظامی دشمن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. پس از آن کاروان نظامی بدون ورود به داخل شهر مچ، مجدداً به سبی بازگشت.

ارسال نظر

 
1