خبر فوری

 

تفلیس: به گزارش راز نیوز | رئیس بانک توسعه آسیایی در گفتگو با احد چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان بر تداوم حمایت خود از این کشور تأکید کرد.

بر اساس جزئیات، هیئتی به سرپرستی احد چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان برای شرکت در پنجاه و هفتمین نشست سالانه بانک توسعه آسیایی به تفلیس پایتخت گرجستان سفر کرد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در حاشیه این نشست با ماساتسوگو آسکاوا رئیس بانک توسعه آسیایی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، رئیس بانک توسعه آسیایی با ابراز اطمینان از دستور کار اصلاحات پاکستان، از اقدامات تثبیت کننده دولت برای ایجاد ثبات اقتصاد کلان در این کشور قدردانی کرد.

وی همچنین به پاکستان از حمایت مستمر خود در زمینه‌های مشارکت عمومی، خصوصی، افزایش تاب‌آوری آب و هوا و بلایا، بسیج منابع داخلی، ترویج اصلاحات مالی فراگیر زنان و اصلاحات بخش انرژی اطمینان داد.

احد چیما نیز بانک توسعه آسیایی را ترغیب کرد تا منابع فرعی را برای مداخلات با تاثیرات بالا از جمله اقدامات اقلیمی در آسیب پذیرترین کشورها به کار گیرد.

وزیر امور اقتصادی پیش از این، طی سخنانی در جلسه تجاری شورای حکام بانک توسعه آسیایی، بر تعهد قاطعانه دولت پاکستان به برنامه گسترده برای فراهم کردن ظرفیت رشد اقتصادی ذر این کشور تأکید کرد و گفت: اقتصاد اکنون با بهبود تورم و رشد اقتصادی در مسیر تحکیم قرار دارد.

وی همچنین جلساتی با رهبری ارشد بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا و بانک سرمایه گذاری اروپا با محوریت بررسی وضعیت سبد سهام و پروژه های سرمایه گذاری آنها در پاکستان و مناطق اولویت دار اقتصادی این کشور، برگزار کرد.

ارسال نظر

 
1