خبر فوری

 
آخرین دیدار پیش از مرگ وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا با کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان
کد خبر :76107419

13:19 1402/08/20


برچسب ها : پناهندگان افغان, روابط دوجانبه, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا, کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان, کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان, کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان,

هیئت کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان UNHCR روز جمعه (19 آبان) با محمد اعظم خان سواتی وزیر ارشد موقت ایالت خیبر پختون خوا که شب گذشته (شب شنبه 20 آبان) دارفانی را وداع گفت، دیدار و پیرامون روند خروج پناهندگان غیرقانونی از ایالت به تبادل نظر پرداخت.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| هیئت کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان UNHCR به ریاست فیلیپا کندلر نماینده کمیساریای عالی روز جمعه (19 آبان) با محمد اعظم خان سواتی وزیر ارشد موقت ایالت خیبر پختون خوا که شب گذشته (شب شنبه 20 آبان) دارفانی را وداع گفت، دیدار کرد.

در این نشست امور خروج پناهندگان غیرقانونی مقیم در پاکستان و ایالت، محور رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر ارشد ایالت با بیان اینکه روند خروج پناهندگان غیرقانونی مقیم ایالت با احترام و عزت، جاری است، افزود: دولت ایالت خیبر پختون خوا هرگونه تسهیلات را برای پناهندگان که به صورت داوطلبانه درحال خروج می باشند، فراهم می کند و دولت محلی بودجه ویژه ای برای این موضوع تدارک دیده است.

وی افزود: با اتباع خارجی که به کشورشان بازمی‌گردند، در چارچوب بشردوستانه رفتار خوبی صورت می‌گیرد، زنان، سالمندان و کودکان بر اساس سنت‌ها و ارزش‌های این ولایت از مراقبت‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

وی گفت: برای اقامت موقت این اتباع خارجی نقاط ترانزیتی ایجاد شده است که بهترین هماهنگی های اسکان و غذا در آنها انجام شده است. تمام تلاش ممکن به کار گرفته می شود تا در روند تخلیه، بی عدالتی، سوء استفاده و یا بدرفتاری با احدی صورت نگیرد و دستورات ویژه ای را به تمامی نهادهای ذیربط، بخشداری و پولیس در این زمینه صادر شده است.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت که خیبر پختونخوا مدت زیادی است که میزبان تعداد زیادی از پناهندگان بوده و تلاش های دولت خیبر پختون خوا در فراهم کردن مقدمات و تسهیلات برای تخلیه پناهندگان غیرقانونی قابل ستایش است.

فیلیپا کندلر گفت که امیدواریم هماهنگی بین دولت ایالتی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تا تکمیل روند تخلیه ادامه یابد.

ارسال نظر

 
1