خبر فوری

 
 
حملات مختلف جبهه آزادی بخش بلوچستان علیه نیروهای پاکستانی در آواران
کد خبر :750665763

10:44 1403/06/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, پایگاه ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان آواران, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از انجام 2 حمله جداگانه علیه نیروهای پاکستانی در شهرستان آواران ایالت بلوچستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از انجام 2 حمله جداگانه علیه نیروهای پاکستانی در شهرستان آواران ایالت بلوچستان خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی این گروه شبه نظامی بلوچ طی بیانیه ای در این باره اظهار داشت: مبارزان بلوچ ما حوالی ساعت 6 شامگاه روز شنبه 14 سپتامبر(24 اردیبهشت) مقر نیروهای اشغالگر پاکستانی را از 2 جانب به وسیله سلاح های جدید و خودکار هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله که تا 20 دقیقه به طول انجامید 4 تن از نظامیان دشمن کشته شده و 3 تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: بخش اطلاعاتی سازمان به فدائیان بی ال اف گزارش دادند سرتیپ حسن مهدی افسر نظامی تازه منصوب شده به همراه غضنفر علی معاون فرمانده، سرهنگ عدیل فرمانده هنگ 109، سرهنگ منیب و دیگر افسران نظامی در مقر آواران ارتش پاکستان حضور دارند.

وی گفت: مبارزان بلوچ ما با همراهی بخش اطلاعات و تیم ویژه، افسران نظامی را در حین بازی کریکت مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن 4 نظامی دشمن به هلاکت رسیده و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.

سرگرد گهرام بلوچ در ادامه این بیانیه عنوان داشت: دومین حمله حوالی ساعت 8:45 صبح روز یکشنبه 15 سپتامبر(25 شهریور) علیه نیروهای حافظ امنیت جاده آواران-مشکه صورت گرفت، در این حمله 1 نظامی کشته شده و 1 تن دیگر نیز به شدت مجروح گردید.

وی افزود: سرتیپ حسن مهدی افسر نظامی مستقر در مقر آواران در عملیات نظامی، حمله و به آتش کشیدن خانه های مردم بی گناه، فروش مواد مخدر، فعال سازی جوخه های مرگ و تهدید کارمندان دولتی به شیوه های مختلف برای استفاده از آنها علیه نهضت ملی بلوچ در سطح شهرستان آواران شریک است، بازداشت چندی پیش شماری از زنان بلوچ نیز به دستور همین افسر صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ارتش شکست خورده دشمن پس از این حمله با محاصره کامل شهر به ایجاد مراکز ایست و بازرسی در معابر ورودی شهر نموده و هرگونه تردد در این مسیرها را ممنوع کردند، در جریان این محاصره مردم مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.

سخنگوی بی ال اف اضافه نمود: ما به تمامی این افراد هشدار می دهیم که از تردد به مقر نظامی، فعالیت علیه نهضت ملی بلوچ و رصد فعالیت مبارزان بلوچ خودداری نمایند، در غیر این صورت با آنها نیز همانند دشمن برخورد خواهد شد.

وی گفت: بی ال اف یک سازمان ملی است که قدرت آن وابسته به مردم بلوچ می باشد، هدف بی ال اف برپایی بلوچستان آزاد و آباد است که تنها با همکاری و کمک مردم بلوچ امکان پذیر خواهد بود، مردم بلوچ تمام قدرت و نیروی خود را برای تقویت بی ال اف صرف کند و راز رفاه ملت در این امر نهفته است.

وی تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این حملات را بر عهده می گیرد و تا زمان دستیابی به سرزمین آزاد بلوچستان دشمن را هدف حملات خود قرار خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1