خبر فوری

 
 

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | در نشست بین وزرای امور خارجه هلند و پاکستان در نیویورک، موضوعات مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس جزئیات، خانم هانکه بروینز اسلات وزیر خارجه هلند و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، دیدار و رایزنی کردند.

در این نشست مقامات دو کشور ضمن گرامیداشت 75 سالگی روابط دوستانه میان پاکستان و هلند، بر لزوم توسعه روابط و همکاری دوجانبه به ویژه در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری، کشاورزی، لبنیات، مدیریت آب و بخش های فناوری اطلاعات تاکید و تصریح نمودند.

در همین حال، جلیل عباس جیلانی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت روابط تجاری و اقتصادی با هلند، از حمایت مستمر این کشور از پاکستان در خصوص وضعیت GSP Plus تشکر و قدردانی به عمل آورد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش حوادث اسلام‌ هراسی در برخی کشورهای اروپایی، خاطر نشان کرد: "این اقدامات شنیع احساسات و عقاید مذهبی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را در جهان مورد هدف و آزار و اذیت قرار می دهد و نمی توان آن را تحت پوشش آزادی بیان توجیه کرد."

در پایان این نشست، جلیل عباس جیلانی از همتای هلندی خود خواست تا نقش خود را در برابر چنین اقدامات شنیع و ناپسند اسلام هراسی در آینده ایفا نماید.

ارسال نظر

 
1