خبر فوری

 
درخواست نشست صلح در خیبر: اقدام موثری علیه تروریسم انجام شود
کد خبر :749356075

12:07 1402/05/23


برچسب ها : اعتراضات, تروریست, تروریسم, تظاهرات, شهرستان خیبر, صلح, ناامنی,

درپی حوادث تروریستی اخیری که در شهرستان خیبر صورت گرفت، مردم منطقه باره با اجتماع در بازار مرکزی نشست صلحی منعقد کردند که در این بین شخصیت های سیاسی و مذهبی در آن شرکت و سخنرانان اعتراضات و درخواست های خود از ارتش و دولت را ابراز داشتند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| درپی حوادث تروریستی اخیری که در شهرستان خیبر صورت گرفت، مردم منطقه باره با اجتماع در بازار مرکزی نشست صلحی منعقد کردند که در این بین شخصیت های سیاسی و مذهبی در آن شرکت کردند.

معترضان به تشدید عملیات های تروریستی و عدم امنیت در منطقه، پرچم هایی در دست داشتند که بر روی آنها کلمه "صلح" نوشته شده بود.

در این اجتماع سناتور مشتاق احمدخان از حزب جماعت اسلامی، سردار حسین بابک دبیرکل ایالتی حزب ملی مردمی ANP، شهاب الدین خان حزب مسلم لیگ (ن)، منظور پشتین از جنبش حفاظت از پشتون، شاه فیصل آفریدی حزب اتحاد سیاسی باره، سخنرانی کردند.

سخنرانان ضمن درخواست از دولت و  نیروهای امنیتی برای اتخاذ گامی قاطع در راستای احیای صلح و برقراری امنیت در منطقه، گفتند: باید عملیات کوبنده ای در منطقه وادی تیرا علیه تروریسم صورت گیرد زیرا ساکنان شهرستان خیبر مجددا نمی توانند متحمل کوچ و ترک خانه و کاشانه خود شوند.

همچنین درخواست شد تا در زمین هایی که ارتش یا نیروی سپاه مرزی در وادی تیرا حضور دارند، باید هزینه آن زمین ها را بپردازند. همچنین گفته شد که ایست بازرسی های بی مورد باید هرچه سریعتر جمع شوند و ضمن خارج کردن ارتش و نیروی سپاه مرزی از مسجد میدان تیرا، مسجد برای استفاده عموم آزاد کنند. مردمی که مجبور به ترک خانه های خود از تیرا شده اند، ضمن بررسی این افراد باید هرچه سریعتر اجازه بازگشت به این خانواده ها به دیار خود داده شده و خسارات آنها جبران شود.

همچنین در ادامه این جلسه بر جبران خسارت وارده به تجار و متوقف سازی اخاذی در منطقه تاکید و گفته شد: باید به هر نحوی انفجار ها در منطقه متوقف شوند و ضمن فراهم کردن امنیت برای مردم، روند ترور پایان یابد.

ارسال نظر

 
1