خبر فوری

 
دیدار سرکنسول تایلند در کراچی با علی مردان دومکی وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :74758080

13:05 1402/09/10


برچسب ها : پاکستان و تایلند, دولت محلی ایالت بلوچستان, سرکنسول تایلند, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, کراچی, کویته,

سرکنسول تایلند در کراچی و وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون ارائه بورسیه به دانشجویان بلوچ در سه دانشگاه بزرگ تایلند به بحث و تبادل نظر پرداختند.


کویته: به گزارش راز نیوز| سرکنسول تایلند در کراچی و وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون ارائه بورسیه به دانشجویان بلوچ در سه دانشگاه بزرگ تایلند به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق جزئیات اعلام شده، ناروت سونتارودوم سرکنسول تایلند در کراچی روز پنجشنبه با میر علی مردان دومکی وزیر ارشد ایالت بلوچستان در شهر کویته دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار دو طرف در خصوص ارائه بورسیه به دانشجویان بلوچستان در 3 دانشگاه بزرگ تایلند، افزایش مهارت تخصصی اساتید دانشگاه‌های بلوچستان، برنامه‌های تبادل دانشجو و نیز امور مختلف دوجانبه در زمینه های تجاری و اقتصادی به بحث و رایزنی پرداختند.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان در این دیدار ابراز داشت: بلوچستان ایالت میهمان نواز و امانت‌دار سنت هاست. فراهم نمودن فرصت‌های بهتر آموزشی به جوانان بلوچستان در تایلند و اعلام آمادگی برای ارائه آموزش‌های تخصصی از طریق برنامه‌های مختلف سفر به تایلند در جهت افزایش مهارت‌های تخصصی اساتید دانشگاه‌های بلوچستان باعث خرسندی است.

وی گفت: در این راستا علاوه بر فعال سازی طرح تبادل هیئت‌های جوان و دانشجویی میان پاکستان و تایلند همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های تجارت و آموزش نیز گسترش خواهد یافت.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان همچنین از تمایل تایلند به سرمایه گذاری در پروژه عظیم سی پک نیز استقبال نمود.

وی این اطمینان را به هیئت تایلندی داد برای حل امور تجاری در دست انجام میان پاکستان و تایلند با دولت فدرال پاکستان رایزنی نموده و تمام تلاش خود را برای حل مثبت و نتیجه بخش امور تجارت آزاد که بیش از 10 سال در دست انجام است را به کار بندد.

وی در ادامه این دیدار به تشریح نقش پویایی وزارت امور ورزش دولت محلی بلوچستان به ریاست جمال خان رئیسانی برای توسعه ورزش در سطح ایالت بلوچستان پرداخت و گفت: اقداماتی برای ارائه فضای سالم در جهت شناسایی استعداد جوانان در عرصه ورزش صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1