خبر فوری

 
 
ششمین دور رایزنی سیاسی پاکستان و مکزیک در اسلام آباد
کد خبر :747521705

09:56 1402/09/15


برچسب ها : پاکستان و مکزیک, جامو و کشمیر, روابط دوجانبه, غزه, فلسطین, مذاکرات سیاسی, وزارت امور خارجه پاکستان,

ششمین دور رایزنی سیاسی میان دوکشور پاکستان و مکزیک در ساختمان وزارت خارجه پاکستان برگزار شد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ششمین دور رایزنی سیاسی میان دوکشور پاکستان و مکزیک روز سه شنبه 14 آذر در ساختمان وزارت خارجه پاکستان برگزار شد که هیئت پاکستان به رهبری سفیر مریم آفتاب دستیار وزیر خارجه برای آمریکا و هیئت مکزیک به ریاست سفیر جوز ترپ مدیرکل وزارت خارجه برای آفریقا، آسیای میانه و خاورمیانه، شرکت کردند.

دستیار وزیر خارجه پاکستان تعهد خود نسبت به تقویت بیشتر و توسعه روابط پاکستان با مکزیک در سطوح مختلف از جمله در حوزه های تجارت، کشاورزی، سرمایه گذاری، علم و فناوری و روابط در سطح مردمی را ابراز داشت و گفت: پاکستان با قاطعیت تمام به نیازهای ژئواکونومیک توجه می کند و سیاست هایی را درپیش گرفته است که موجب ترویج صلح، توسعه و گسترش روابط منطقه ای و توسعه می شود.

طرفین در رابطه با همکاری هیئت های دوطرف در جوامع بین المللی من جمله در سازمان ملل متحد و اصلاحات در شورای عالی ابراز خرسندی کرده و بیان شد که دو کشور به حمایت از نمایندگان خود در سازمان ملل و دیگر بسترهای بین المللی ادامه خواهند داد. در این بین همچنین پیرامون همکاری های نزدیک در امور کنسولی نیز بحث و تبادل نظر انجام گرفت. پاکستان بر اهمیت تعامل دیپلماتیک عمیق تر، از جمله بازگشایی ماموریت مقیم مکزیک در اسلام آباد تاکید کرد.

براساس گزارش منتشر شده، در حین رایزنی سیاسی، در رابطه با امور منطقه ای و بین المللی به ویژه افغانستان، فلسطین و اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر توسط هند نیز گفت و گو شد.

ارسال نظر

 
1