خبر فوری

 
وزارت خارجه پاکستان خواستار اقدام موثر دولت موقت افغانستان علیه گروه های تروریستی شد
کد خبر :743488704

10:54 1403/02/29


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تیراندازی, خرلاچی, درگیری مرزی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, گذرگاه مرزی, مرز مشترک, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان,

پس از افزایش تنش های مرزی میان پاکستان و افغانستان، مردم محلی به دلیل وخامت اوضاع منطقه را ترک کرده اند درحالیکه وزارت خارجه پاکستان نیز از پاسخ به علت این رویداد اجتناب کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پس از افزایش درگیری های نیرو های مرزی پاکستان و افغانستان در روز جمعه، تعداد قابل توجهی از ساکنان نزدیک به گذرگاه مرزی خرلاچی کوچ کردند درحالیکه این گذرگاه نیز مسدود شده است و از طرفی وزارت امور خارجه پاکستان هم نسبت به اوضاع جاری نگرانی خود را به مقامات کابل ابلاغ کرده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده: از روز دوشنبه درگیری های مرزی میان نیرو های مرزی دو کشور آغاز و روز جمعه به اوج خود رسید؛ در این درگیری ها دو طرف متحمل تلفات جانی و مالی شدند.

منابع محلی می گویند که رهبران قبایل کرم ایجنسی پاکستان و منطقه افغان به منظور تلاش برای متوقف کردن این درگیری ها، به گذرگاه خرلاچی رفتند.

این درگیری باعث ترس مردم محلی شده است که به این دلیل مردم محلی به مکان های امن تر کوچ کرده اند و مدارس در مناطق مرزی بسته شده است. تجارت فرامرزی نیز در گذرگاه مرز خرلاچی متوقف شده است.

در پی ادامه تنش های مرزی نیرو های پاکستان و افغانستان، وزارت خارجه پاکستان در عوض پاسخ دادن به سوال مطرح شده از علت این درگیری ها، گفت که پاکستان آماده دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید علیه امنیت و حاکمیت این کشور است.

ممتاز بلوچ گفت: پاکستان نگرانی خود را به مقامات کابل ابلاغ کرده و تاکید دارد که کابل متعهد شود سرزمین افغانستان برای به خطر انداختن امنیت پاکستان مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و دولت موقت افغانستان علیه گروه های تروریستی که همچنان تهدیدی برای پاکستان، مردم پاکستان و نیروهای مسلح این کشور می باشند، اقدام موثری انجام دهد.

هنگامی که از سخنگو در مورد مذاکرات با گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان از طریق جرگه، سوال شد، وی گفت: اسلام آباد هیچ برنامه ای برای مذاکره با یک گروه تروریستی که همچنان امنیت پاکستان را تهدید می کند و در کشتار پاکستانی ها دست داشته است، ندارد.

خانم ممتاز زهرا بلوچ در ادامه خاطر نشان کرد: پاکستان کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می گذارد.

ارسال نظر

 
1