خبر فوری

 
دعوت نخست وزیر پاکستان از شرکت های فرانسوی برای سرمایه گذاری در این کشور
کد خبر :742440653

15:44 1403/01/15


برچسب ها : پاکستان و فرانسه, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر فرانسه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف در دیدار با سفیر فرانسه از شرکت های این کشور برای سرمایه گذاری در پاکستان دعوت کرد. وی همچنین از رئیس جمهور فرانسه هم برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| نکولاس گلی سفیر فرانسه امروز با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان، با نخست وزیر شهباز شریف دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان در این نشست ضمن دعوت به سرمایه گذاری از شرکت های فرانسوی در پاکستان، بر لزوم همکاری دو کشور برای افزایش و توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: ابتکار فرانسه برای آوردن سران شرکت های بزرگ فرانسوی به پاکستان خوشایند است.

وی در ادامه رایزنی، ثبات اقتصادی را از اولویت های دولت خود دانست و اظهار داشت: هرچند روابط میان دو طرف در چند سال گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته اند، اما اکنون پاکستان و فرانسه برای تقویت همکاری های خود با یکدیگر مشارکت دارند.

سفیر فرانسه در این بین نامه تبریک گابریل آتال نخست وزیر فرانسه حاوی پیام تبریک انتخاب مجدد محمد شهباز شریف را به وی تسلیم کرد.   

نخست وزیر پاکستان با تشکر از پیام همتای فرانسوی خود، از ایمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

در ادامه در رابطه با مولفه های غزه و تحولات افغانستان هم رایزنی انجام گرفت و شهباز شریف تلاش های فرانسه برای صلح را مورد تمجید قرار داد.

سفیر فرانسه در این بین گفت که انتظار می رود یک هیئت فرانسوی برای گفتگو در مورد همکاری های دوجانبه وارد پاکستان شود و فرانسه مایل است در مجامع چندجانبه از جمله سازمان ملل با پاکستان همکاری کند.

ارسال نظر

 
1