خبر فوری

 
حضور ارتش و نیروی پلیس ایالت خیبر پختون خوا برای سرکوب "جرگه ملی پشتون"
کد خبر :73249215

12:42 1403/07/18


برچسب ها : PTM, جنبش حفاظت از پشتون, جنبش حفاظت پشتون, شهرستان خیبر, مقررات منع آمد و شد, منظور پشتین,

منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM بامداد امروز طی توئیتی با محکوم کردن این اقدام دولت برای سرکوب جرگه، اظهار داشت که نیروی پلیس محلی به همراه دیگر نیروهای امنیتی به محل برگزاری جرگه به همراه ماشین آلات سنگین حمله کرده اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| نیروهای ارتش و پلیس محلی ایالت خیبر پختون خوا از غروب سه‌شنبه با حضور در محل برگزاری "جرگه ملی پشتون" سعی در سرکوب این گردهمایی بزرگ جنبش حفاظت از پشتون PTM را دارند.

قرار بود روز جمعه 11 اکتبر "جرگه ملی پشتون" با حضور رهبران احزاب ملی گرا از بلوچستان و ایالت خیبر پختون خوا به مدت سه روز در شهرستان خیبر با محوریت آنچه که مخالفت با ناامنی در ایالت خوانده شده بود، برگزار شود.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پس از حضور ارتش و نیروهای پلیس محلی در شهرستان خیبر ، قانون منع آمد و شد "بند 144" اعمال شده است.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از سوی دفتر معاون کمیسر شهرستان خیبر: به دلیل برقراری امنیت از 9 اکتبر تا 7 نوامبر به مدت یکماه قانون منع آمد و شد در این شهرستان اعمال می شود.

منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM بامداد امروز طی توئیتی اظهار داشت که نیروی پلیس محلی به همراه دیگر نیروهای امنیتی به محل برگزاری جرگه به همراه ماشین آلات سنگین حمله کرده اند و به دلیل عدم وجود سینگال، ارتباط با همکاران مسدود شده است.

از سوی دیگر دولت ایالت خیبر پختون خوا از تمامی کارمندان دولتی خواسته است تا از شرکت در این گردهمایی اجتناب کنند. دولت محلی در اطلاعیه منتشر شده گفته است که شرکت در هر برنامه یا فعالیت در کنار سازمان ممنوعه اعم از فیزیکی، مالی یا غیره، غیرقانونی بوده و با مرتکبین این اقدام طبق قانون برخورد خواهد شد.

منظور پشتین ضمن توئیتی دیگر ضمن محکوم کردن حضور نیروهای امنیتی در محل برگزاری جرگه در شهرستان خیبر، اظهار داشت که نیروهای امنیتی با کندن خندق در این محل می خواهند مانع از نشست ملت پشتون برای احیای حقوق و برقراری صلح، شوند.

وی نوشت: گردهمایی ملت پشتون هم در دولت پاکستان جرم است. او در ادامه متن خود در کنایه به حاکمیت نظامی پاکستان، گفت: «حقیقت این است که اگر صلح برقرار شد، دیگر راهی برای درآمد دلاری باقی نمی ماند. و اگر ملت حق خود را بخواهند چگونه می توانیم به غارتگری ها ادامه دهیم. »

منظور پشتین تاکید کرد که به هر نحو ممکن این جرگه برگزار خواهد شد و این اقدامات باعث ایجاد خشم شدیدی در ملت پشتون شده است.

ارسال نظر

 
1