خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آدم توگیو سفیر اندونزی در پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.

به گزارش روز دوشنبه 24 مهر بخش رسانه ای مجلس سنای پاکستان، صادق سنجرانی در این نشست ضمن ابراز تعهد خود جهت تقویت بیشتر روابط با کشور برادر مسلمان اندونزی، اظهار داشت که پاکستان به روابط خود با اندونزی به دید ارزش می نگرد.

در این دیدار توجه ویژه بر مولفه تجارت و سرمایه گذاری متمرکز بود و همچنین تعهد نسبت به تقویت بیشتر همکاری اقتصادی دوجانبه ابراز شد. در این بین بر گسترش بیشتر روابط دوجانبه در بخش های گردشگری، تجارت و فرهنگ تاکید شد.

رئیس سنا اظهار داشت که دو کشور برادر مسلمان همواره در لحظات سخت به کمک یکدیگر شتافته اند و گسترش منافع فیمابین نیازمند همکاری های دوجانبه است. وی در ادامه فضای پاکستان را برای سرمایه گذاری هموار عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران اندونزی می توانند از این فرصت ها بهره مند شوند.

طرفین طی گفتگوی مفصل پیرامون اوضاع فعلی فلسطین، بر لزوم حل این مسئله براساس قراردادهای سازمان ملل تاکید کردند.

صادق سنجرانی بیان داشت: قدرت های بین المللی بر اسرائیل فشار آورند تا نسل کشی فلسطینی های بیگناه را متوقف کند. اتحاد و انسجام میان کشور های اسلامی جهت مقابله با چالش های اسلام هراسی ضروری است و می توان طی همکاری این چالش را کنترل کرد.

آدام توگیو سفیر اندونزی گفت که اندونزی روابط با پاکستان را بسیار مهم می داند. تلاش های پاکستان برای صلح در منطقه ستودنی است اندونزی مایل است روابط دوجانبه با پاکستان را در زمینه های مختلف ارتقا دهد.

ارسال نظر

 
1