خبر فوری

 
بررسی تمامی جوانب روابط دوجانبه در پنجمین نشست مشترک رایزنی های پاکستان-بلغارستان
کد خبر :726316376

12:38 1402/01/23


برچسب ها : امور سیاسی, پاکستان و بلغارستان, روابط دوجانبه, گفتگو های سیاسی, هیئت پاکستان,

پنجمین دور رایزنی های سیاسی میان پاکستان-بلغارستان روز سه شنبه (22 فروردین) در صوفیه پایتخت بلغارستان انجام شد.


 

صوفیه: به گزارش راز نیوز| پنجمین دور رایزنی های سیاسی میان پاکستان-بلغارستان روز سه شنبه (22 فروردین) در صوفیه پایتخت بلغارستان انجام شد. هیئت پاکستانی به رهبری محمد سلیم دستیار معاون وزیرخارجه پاکستان بخش اروپا و هیئت بلغاری به ریاست پیتر کریچف مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه در این دور از مذاکرات شرکت کردند.

طبق گزارش منتشر شده توسط بخش مطبوعات وزارت خارجه پاکستان، دوطرف در این نشست ضمن بررسی تمامی جوانب روابط دوجانبه، در زمینه روش ها و منابع افزایش همکاری میان دوکشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. دو طرف بر عزم خود برای مستحکم تر کردن مناسبات دوطرفه در بخش های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، آموزش عالی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و روابط عمومی تاکید کردند.

در ادامه بیان شد که دو طرف بر اهمیت فراخوانی هرچه سریعتر اجلاس بعدی کمیسیون بین دولتی پاکستان-بلغارستان تاکید و در زمینه روابط فعال میان بخش های خصوصی توافق کردند. همچنین در مورد امکان افزایش نیروی کار پاکستانی برای رفع کمبود نیروهای کار فعلی در بلغارستان و دیگر مولفه ها چون صلح و امنیت، مبارزه با تروریسم، تغییرات اقلیمی و دیگر امور مورد علاقه مشترک نیز گفتگو شد.

هیئت پاکستان از بلغارستان بخاطر ایفای نقش حمایتی در روابط فعال پاکستان با اتحادیه اروپا، به ویژه در زمینه وضعیت GSP plus تشکر کرد.  طرفین بر اشتیاق خود برای ادامه دادن به همکاری نزدیک در بسترهای چندجانبه من جمله سازمان ملل تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1