خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر موقت پاکستان و امام جماعت مسجد الحرام طی نشستی در اسلام آباد جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را به شدت محکوم کردند.

بر اساس جزئیات، دکتر صالح بن عبدالله بن محمد الحمید امام جماعت مسجد الحرام که برای شرکت در یک همایش بین‌المللی به میزبانی دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد به پاکستان سفر کرده است، ظهر امروز با انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

مولانا طاهر محمود اشرفی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان برای خاورمیانه و کشورهای اسلامی، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در پاکستان و دیگر مقامات در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، انوار الحق کاکر جنایات جاری علیه فلسطینیان و کشتار کودکان در غزه توسط اسرائیل را به شدت محکوم کرد و ضمن همبستگی کامل خود با فلسطینی ها، خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

وی خطاب به امام جماعت مسجد الحرام، عربستان سعودی را همواره و در هر شرایط سخت و آسانی حامی پاکستان عنوان کرد و گفت: پاکستان و عربستان سعودی دارای روابط برادرانه تاریخی و دیرینه مبتنی بر ایمان، ارزش ها و فرهنگ مشترک هستند.

وی همچنین از همکاری عربستان برای توسعه بخش آموزشی و بهداشتی در پاکستان قدردانی کرد و افزود: توجه دولت عربستان به نیروی کار پاکستانی که در این کشور مشغول به فعالیت است، مثال زدنی است.

نخست وزیر موقت پاکستان ضمن تاکید بر ایجاد یک کریدور فوری برای ارسال کالاهای امدادی به غزه، بیان کرد: پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی اخیرا با برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت فاجعه بار غزه، پیامی روشن به جهان از حمایت بی قید و شرط امت اسلامی از فلسطینیان، ارسال کردند.

وی همچنین از راه اندازی خبرگزاری بر بستر سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد و گفت: آموزش نسل جوان در مورد گذشته باشکوه خود از طریق مستند های تاریخی و فرهنگ اسلامی، نیاز جامعه امروز برای مبارزه با اسلام هراسی است.

وی افزود: مستند های مربوط به آموزه ‌ها، تاریخ و فرهنگ اسلامی باید به زبان‌ های مختلف انتشار یابد تا زمینه آشنایی صحیح از اسلام را برای مردم در هر گوشه ‌ای از جهان فراهم آورد.

در همین حال، امام جماعت کعبه از نقش مهم نیروی کار پاکستانی در توسعه و شکوفایی عربستان سعودی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد و روابط دیرینه برادرانه میان پاکستان و عربستان سعودی را ایده آل توصیف کرد.

دکتر صالح بن عبدالله بن محمد الحمید امام جماعت مسجد الحرام همچنین بر تربیت نسل جدید بر اساس شئونات اسلامی تاکید کرد و در پایان عرایض خود از میزبانی عالی پاکستان در این سفر تشکر و قدردانی به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1