خبر فوری

 
 
راهپیمایی مردم پاکستان در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین / نگرش نرم دولت پاکستان نسبت به اسرائیل باعث شرمساری ملت است
کد خبر :7190422

12:11 1402/07/17


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, اسرائیل, انوار الحق کاکر, بنیاد فلسطین پاکستان, پاکستان و فلسطین, دولت موقت, راهپیمایی, رژیم صهیونیستی, مولانا فضل الرحمن, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

مردم پاکستان در نقاط مختلف این کشور با راه اندازی راهپیمایی هایی در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم مظلوم این کشور شعار سر داده و از طرفی موضع انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان را ضعیف عنوان کرده و گفتند: نگرش نرم او نسبت به اسرائیل باعث شرمساری ملت پاکستان است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آغاز و تداوم عملیات گسترده نظامی گروه حماس علیه رژیم صهیونیستی موجی از خوشحالی مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به دنبال داشته و این حملات گسترده ناشی از جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم بیگناه فلسطین عنوان می شوند.

مردم پاکستان نیز با برگزاری راهپیمایی های مختلف در شهرهای کراچی،نوابشاه، ملتان، اسلام آباد و دیگر نقاط، ضمن ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی را عامل بی ثباتی در منطقه عنوان کرده و بیان داشتند: تک تک مردم پاکستان در کنار مردم فلسطین ایستاده اند، ما هرگز دولت نامشروع صهیونیستی اسرائیل را نخواهیم پذیرفت و ظلم روزافزون اسرائیل علیه مردم فلسطین قابل تحمل نیست. این پیام واضحی است برای افرادی که برای برقراری روابط با اسرائیل تقلا می کنند، به آنها می گوییم که اینجا جای آنها نیست.

گفتنی است گروه ها و احزابی چون جماعت اسلامی پاکستان، بنیاد فلسطین در پاکستان، حزب وحدت مسلمین، شباب اسلامی پاکستان و پاکستانی سنی تحریک این راهپیمایی ها را در نقاط مختلف به راه انداخته و خوشحالی خود از موفقیت حماس را ابراز داشتند.

سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان این درگیری را جنگ بین حق و باطل عنوان کرد و با بیان اینکه اسرائیل از دیرباز به نسل کشی فلسطینی ها مشغول است، ضمن انتقاد از بیانیه نخست وزیر دولت موقت پاکستان، گفت: نخست وزیر این درگیری را جنگ میان دو دولت عنوان کرده است، درحالیکه این درگیری بین ظالم و مظلوم می باشد. جمعیت 250 میلیونی پاکستان در کنار برادران فلسطینی خود ایستاده اند.

سخنرانان در صحبت های خود بیان داشتند که امت اسلامی باید به مجاهدین فلسطینی علیه اسرائیل کمک کند، و دولت پاکستان باید نقش کامل خود را برای آزادی و استقلال مردم فلسطین و آزادی اماکن مقدس ایفا کند. باید جنایات و تروریسم مستمر اسرائیل علیه فلسطینیان متوقف شود.

در ادامه گفته شد که مقاومت فلسطین فصل جدیدی در تاریخ رقم زده و با این کار خود، امت اسلامی را به بیداری فراخوانده است. در سراسر جهان از مقاومت فلسطین حمایت می شود اما قابل تاسف است که نخست وزیر موقت پاکستان با اتخاذ موضعی بسیار ضعیف و توخالی سعی در همدردی با اسرائیل داشته که مورد محکومیت و اعتراض مردم پاکستان قرار گرفته است. قائد اعظم محمد علی جناح (بنیانگذار پاکستان) گفته بود که پاکستان اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، اما نگرش نرم دولت موقت در قبال اسرائیل، منجر به شرمساری ملت پاکستان شده است.

همچنین بیان شد که دولت های عربی، اسرائیل را ناجی خود می دانند اما: باید بدانند که موجودیت اسرائیل زیاد دوام نمی آورد، بنابراین باید زودتر اقدامات اشتباه خود را اصلاح کنند. از حاکمان جهان اسلام درخواست شد تا به مناسبت عملیات تاریخی مقاومت فلسطین، همه دولت ها و نیروهای مسلمان از فلسطینی ها حمایت کنند.

دکتر صابر ابومریم دبیرکل بنیاد فلسطین در پاکستان در سخنانی نسبت به موضع انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان ابراز ناراحتی و نارضایتی کرده و گفت: بیانیه شما منجر به شرمساری ملت پاکستان شده است، درحالیکه دل این نخست وزیر برای حملات تروریست های تحت حمایت اسرائیل و آمریکا به آکادمی نظامی سوریه نیز نگران نبود، اما الان که مظلومین فلسطین مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل شاهکار تاریخی نشان داده اند و این امر باعث رنج و شکست اسرئیل و آمریکا شده است، در چنین وضعیتی دل او نگران اوضاع خاورمیانه شده و بسیار افسرده است.!

وی در ادامه بیانیه خود خطاب به نخست وزیر موقت پاکستان، اظهار داشت: آقای کاکر حتی اگر در تل آویو بنشینید و از اسرائیل مراقبت کنید، در آن صورت هم اسرائیل شما را دشمن خود می داند و از آسیب رساندن به شما دریغ نخواهد کرد. آقای انورالحق، آنقدر که شما در حال حاضر نگران راه حل دو کشوری هستید، خود اسرائیل نگران و به فکر آن نبود، او نقشه ایجاد خاورمیانه جدید را در سازمان ملل نشان داده است که فلسطین در آن وجود ندارد، اظهارات شما باعث شرمساری ملت پاکستان شده است.

دبیرکل بنیاد فلسطین پاکستان در پیامی در رسانه ایکس گفت: ابتدا نگرش نرم جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت در خصوص اسرائیل، سپس انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت در عوض اذعان به موفقیت مقاومت فلسطینی در عملیات بروز نگرش نرم وی برای اسرائیل، و درحال حاضر تاکید سرتیپ بازنشسته حارث نواز وزیر امور داخلی ایالت سند بر حل تنش از طریق دو کشور، تمامی اینها نشان می دهد که مقامات دولت موقت پاکستان در آمریکا با مقامات اسرئیلی گفت و گوی مخفیانه ای داشته اند که اینها بروز نتایج آن است. حیرت آور است که مقامات دولت پاکستان به جای حمایت از مبارزات فلسطینی، بر راه حل دو دولتی تاکید می کنند.

 

از طرفی فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام (ف) در پیامی با بیان اینکه در کنار مردم و مجاهدین فلسطینی ایستاده ایم، جنگ علیه رژیم اشغالگر فلسطین را موفقیت بزرگ مجاهدین فلسطینی توصیف کرد و افزود: از مبارزان فلسطینی می خواهم تا با دقت کامل در مبارزه از حقوق بشر پاسداری و از رساندن هرگونه گزندی به شهروندان، زنان و کودکان اسرئیلی اجتناب و به جهان نشان دهند که اسرائیل و صهیونیسم چگونه مرتکب نسل کشی فلسطینی ها شدند، به مردم، زنان و کودکان بیگناه فلسطین آسیب رسانده، کودکان را مقابل چشمان مادرانشان به قتل رسانده و خون آنها را بر زمین ریختند و در مقابل این اقدامات، این اسلام و مسلمانان هستند که از حقوق بشر پاسداری و به آن پایبند می باشد.

وی افزود: ما همچنین درخواست برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی OIC و نقش آفرینی کشور دوست و سرزمین عربستان سعودی را داریم. پاکستان و دولت پاکستان نیز به طور فوری در این خصوص نقش خود را ایفا کند تا جامعه اسلامی باتوجه به اوضاع وخیم پیش رو، یک موضع جدید را اتخاذ و برای تضمین صلح در خاورمیانه، طرح ریزی انجام دهد. صلح در خاورمیانه نیازمند لزوم پذیرش فلسطین و بازگردانی سرزمین فلسطین است و باید این حقیقت را به رسمیت شناخت.

وی اظهار داشت که جمعیت علمای اسلام همواره فلسطین و موضع فلسطین را به رسمیت شناخته و در کنار فلسطینی ها ایستاده است. امروز نیز ما مجددا عزم خود را در خصوص ایستادگی کنار فلسطین را ابراز می داریم.

فضل الرحمن حمله مقاومت فلسطین را حمله ای تاریخی عنوان کرد و افزود: من آن را یک معرکه تاریخی عنوان می کنم. مجاهدین فلسطینی مناطقی را به تصرف درآورده اند، درحقیقت این مناطق خودشان است که بازپس گرفته اند، و به همین منظور من به مردم و مجاهدین فلسطینی تبریک می گویم. دنیا بر این باور بود که فلسطین، موضع و مسئله فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شده و مجددا این مسئله مطرح نخواهد شد. در کشور پاکستان نیز گروهی و عنصری ظهور کرد که نه تنها به رسمیت شناختن اسرائیل را در اولویت قرار داد، بلکه در این زمینه تلاش هایی نیز بکار گرفت.  

ارسال نظر

 
1