خبر فوری

 
 
نشست گروه دوستی پاکستان و مجارستان به ریاست راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان در اسلام آباد برگزار شد
کد خبر :716393632

10:54 1401/12/10


برچسب ها : اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و مجارستان, رئیس پارلمان پاکستان, راجا پرویز اشرف, روابط پارلمانی, سفیر مجارستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

رئیس پارلمان پاکستان در جریان نشست گروه دوستی پاکستان و مجارستان بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور در جهت ارتقای روابط دوجانبه در سطوح مردمی و پارلمانی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس پارلمان پاکستان در جریان نشست گروه دوستی پاکستان و مجارستان بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور در جهت ارتقای روابط دوجانبه در سطوح مردمی و پارلمانی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نشست گروه دوستی پاکستان و مجارستان روز گذشته به ریاست راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان و با حضور بلافازیکاس سفیر مجارستان در ساختمان مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید.

رئیس پارلمان پاکستان در این نشست با تأکید بر نقش کلیدی دیپلماسی پارلمانی در جهت ارتقای روابط مردمی و پارلمانی میان دو کشور گفت: نمایندگان پارلمان‌های دو کشور با استفاده از دیپلماسی پارلمانی می‌توانند از تجارب و مهارت یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه میان پاکستان و مجارستان خاطرنشان کرد: با توسعه روابط در سطوح پارلمانی می‌توان به تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه کمک نمود.

راجا پرویز اشرف تصریح کرد: پاکستان اهمیت زیادی برای روابط خود با کشورهای اروپایی به ویژه مناسبات دوجانبه با مجارستان قائل است، پاکستان قدردان حمایت‌های مجارستان در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان مجالس دو کشور گام بزرگی در راستای توسعه تعاملات دوجانبه است از اقدام دولت مجارستان در افزایش سهمیه بورسیه تحصیلی در بخش آموزش عالی برای دانشجویان پاکستانی تمجید نمود.

وی از جوانان و دانشجویان پاکستانی مشغول به تحصیل در مجارستان خواستار استفاده همه جانبه از تمامی فرصت‌های موجود در عرصه آموزشی این کشور شد.

در ادامه این نشست سرکار خانم مهناز اکبر عزیز مسئول گروه دوستی پاکستان-مجارستان ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این نشست به تشریح نقش گروه دوستی در جهت توسعه مناسبات دوجانبه به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور پرداخت و گفت: اقداماتی در جهت توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی و راه اندازی پرواز مستقیم میان دو کشور در دست اجراست.

بلافازیکاس سفیر مجارستان در اسلام آباد نیز در این نشست به روابط دوستانه و تاریخی میان پاکستان و مجارستان اشاره کرد و گفت: سفر اخیر بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به مجارستان یک سفر تاریخی بود، طی 40 سال گذشته بلاول بوتو زرداری نخستین وزیر خارجه پاکستان بود که به مجارستان سفر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد مجارستان به همکاری‌های خود برای فراهم نمودن فرصت‌های آموزشی به دانشجویان پاکستان مطابق با استانداردهای بین‌المللی ادامه دهد.

ارسال نظر

 
1