خبر فوری

 
رئیس اتاق بازرگانی لاهور: تاکید بر تلاش های مشترک جهت افزایش سطح تجاری پاکستان و افغانستان
کد خبر :715735542

11:20 1403/02/02


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, تجارت, تجارت دوطرفه, کابل,

کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور LCCI در دیدار با یک هیئت تجاری افغانستان بر تلاش های مشترک جهت افزایش سطح تجارت میان دو کشور تاکید کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور LCCI در دیدار با یک هیئت تجاری افغانستان گفت: با وجود روابط تاریخی، اجتماعی و اقتصادی میان دو کشور پاکستان و افغانستان، اما همچنان حجم تجارت فی ‌مابین بسیار کمتر از پتانسیل تجاری موجود می باشد که برای تقویت تجارت باید اقدامات مشترک و جدی انجام شود.

خان جان الوک اوزئی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی افغانستان و دستیار اتاق مشترک پاکستان-افغانستان در صدر یک هیئت تجاری افغان با کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور دیدار کرد.

رئیس اتاق لاهور با مهم توصیف کردن این بازدید، بر لزوم تقویت مناسبات تجاری با کشور های همسایه تاکید کرد و با ضروری عنوان کردن افزایش تبادل هیئت های تجاری میان دو کشور، گفت: فهم و درک فرهنگ طرفین نیز در ارتقای سطح تجارت کمک بسزایی می کند.

وی با اشاره به حجم تجارت میان دو کشور که به ارزش 522 میلیون دلار می باشد، آن را کمتر از ظرفیت موجود عنوان کرد و افزود: اگر کانال های بانکی بین دو کشور ایجاد شود، حجم تجارت می تواند چندین برابر افزایش یابد.

کاشف انور گفت که پتانسیل افزایش تجارت بین پاکستان و افغانستان در زمینه های مختلف از داروسازی گرفته تا قالین، برنج، قطعات خودرو و سایر بخش ها وجود دارد.

رئیس هیئت تجاری افغان با ابراز تمایل افغانستان به افزایش روابط تجاری با پاکستان، تصریح کرد: دو کشور در حال حاضر بیش از گذشته به یکدیگر نیاز دارند.

وی بیان کرد: 70 درصد این تجارت از طریق لاهور انجام می شود و از آنجا مواد دارویی، برنج، قطعات خودرو و سایر اقلام به افغانستان صادر می شوند.

خان جان الوک اوزئی، اظهار کرد: رابطه افغانستان با کراچی تجارت ترانزیتی است که برای صادرات افغانستان مهم است؛ پاکستان از طریق افغانستان به آسیای مرکزی صادرات دارد که در این مورد هم بیشترین سهم برای پنجاب و لاهور است. اگر این دو کشور به یکدیگر متصل شوند، آسیای جنوبی و آسیای مرکزی نیز به هم متصل خواهند شد. افغانستان می تواند صادرات پاکستان را تا روسیه ببرد درحالیکه می تواند مواد خام از آسیای مرکزی به پاکستان برسد.

ارسال نظر

 
1