خبر فوری

 
پاکستان خواستار گسترش همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم شد
کد خبر :715409692

14:04 1402/07/26


برچسب ها : ابتکار کمربند و جاده, انوار الحق کاکر, پاکستان و روسیه, پکن, تجارت, دفاع, رئیس جمهور روسیه, روابط تجاری, سرمایه گذاری, نخست وزیر پاکستان, همکاری دفاعی, ولادیمیر پوتین,

رهبران پاکستان و روسیه در حاشیه سومین نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده، بر گسترش روابط و همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه های تجارت و دفاع تاکید و توافق کردند.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | رهبران پاکستان و روسیه در حاشیه سومین نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده، بر گسترش روابط و همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه های تجارت و دفاع تاکید و توافق کردند.

بر اساس جزئیات، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده در پکن به گفتگو و رایزنی با یکدیگر پرداختند.

در این نشست، مقامات دو کشور ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط در منطقه جهت ارتقای همکاری های منطقه ای، موضوعات مورد علاقه از جمله همکاری های دوجانبه با تمرکز ویژه بر تجارت، سرمایه گذاری و انرژی همچنین تحولات منطقه ای و جهانی را به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آنها همچنین به گفتگو و رایزنی در خصوص چشم انداز تقویت اتصال اوراسیا و نقش مهم پاکستان در یکپارچگی منطقه ای از طریق کریدورهای راه آهن، جاده و انرژی، پرداختند.

در همین حال، انوار الحق کاکر ضمن تصریح بر لزوم افزایش یکپارچگی منطقه ای برای توسعه اقتصادی کل منطقه، بر تعهد پاکستان جهت گسترش و تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه با روسیه در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری، انرژی، ارتباطات و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی همکاری پاکستان و روسیه را برای صلح و ثبات در افغانستان مهم دانست و گفت: هر دو کشور موضع یکسانی برای مبارزه با تروریسم دارند؛ پاکستان خواستار گسترش همکاری با روسیه در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم است.

وی در پایان سخنان خود افزود: پاکستان با جمعیتی حدود 240 میلیون نفر، بازار بزرگ انرژی است و از سرمایه گذاران روسی در بخش انرژی استقبال می کند.

در ادامه این نشست، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تامین امنیت برای توسعه اقتصادی در منطقه را امری مهم دانست و بر ضرورت همکاری های گسترده در راستای توسعه اقتصادی منطقه تاکید کرد.

وی افزود: روسیه در حال اتخاذ تدابیری برای امنیت غذایی جهانی است همچنین برنامه ریزی کرده است تا غلات رایگان برای فقیرترین کشورهای آفریقایی فراهم آورد.

ولادیمیر پوتین در پایان عرایض خود خواستار گسترش همکاری با پاکستان در زمینه های مختلف از جمله روابط اقتصادی شد و گفت: تلاش ها برای ارتقای روابط میان روسیه و پاکستان در حال انجام است.

ارسال نظر

 
1