خبر فوری

 
 
بیانیه جبهه آزادی بخش بلوچستان در خصوص کشته شدن دو فدایی بلوچ در درگیری با ارتش پاکستان
کد خبر :712552590

12:43 1402/05/23


برچسب ها : ارتش پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچستان, درگیری مسلحانه, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان کیچ, عملیات نظامی, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, کمیس کراچی,

جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه مطبوعاتی از کشته شدن دو تن از اعضای خود در نتیجه درگیری با نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان کیچ خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه مطبوعاتی از کشته شدن دو تن از اعضای خود در نتیجه درگیری با نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان کیچ خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه ابراز داشت: روز جمعه مورخه 11 اوت(20 مرداد ماه) دو تن از فدائیان بی ال اف در درگیری شجاعانه با نیروهای دشمن(ارتش پاکستان) فدای وطن شدند.

وی افزود: ارتش پاکستان از چند روز گذشته در حال لشکرکشی در مناطق زامران و دشت از توابع شهرستان کیچ است، روز جمعه 11 اوت نیز تعداد گسترده‌ای از نیروهای ارتش دشمن در منطقه مزن بند و مناطق حومه حضور داشتند که از حمایت هوایی نیز برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت یازده روز جمعه 11 اوت یک تیم از فدائیان بلوچ به منظور بررسی تردد دشمن در حال گشت زنی بودند که در نزدیکی منطقه کارگاهی بخش هیرآباد با تیم پیاده ارتش دشمن مواجه شدند، در این حین درگیری میان طرفین آغاز گردید. علی رغم مجهز بودن دشمن به تمامی تجهیزات جنگی فدائیان بلوچ با مقاومت به مقابله با آنان پرداختند، در این عملیات ارتش پاکستان از پشتیبانی بالگردهای نظامی برخوردار بود. فدائیان بلوچ ما در نقاط مستحکم به سنگر گزینی پرداخته و تا 3 ساعت بدون هیچ‌گونه تلفات به مبارزه با تیم پیاده ارتش دشمن مشغول بودند و موفق شدند 2 تن از نظامیان دشمن را به هلاکت رساندند. پس از آن ارتش دشمن نیروی کمکی را با استفاده از بالگرد به منطقه فراخواند و کماندوهای ارتش در محل استقرار یافتند.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه این درگیری ستوان یکم کامران و ستوان دوم جعفر به منظور حفاظت از هم‌رزمان خود سنگرهای مقدم را به کنترل گرفته و به مقابله با دشمن پرداختند، در این هنگام فدائیان شهید بلوچ با شکستن محاصره دشمن موفق شدند هم‌رزمان خود را از منطقه فراری داده و با نبرد برای دفاع از وطن جان خود را تقدیم کنند.

سخنگوی بی ال اف گفت: جبهه آزادی بخش بلوچستان به روان شهدای درگیری در منطقه کارگاهی درود می‌فرستد و متعهد می‌شود مأموریت شهدا برای دستیابی به آزادی را تا پایان ادامه دهد، ارمغان خون شهدا آزادی بلوچستان خواهد بود و حملات بی ال اف تا زمان آزادی بلوچستان تداوم خواهد داشت.

نگاهی مختصر به زندگی شهدای منطقه کارگاهی

شهید ستوان کامران ملقب به نودی:

شهید ستوان کامران ملقب به نودی فرزند شهید غلام مصطفی ساکن منطقه کونشکلات تمپ به متعلق به یک خانواده فعال در جنبش آزادی بلوچ بود که جان فشانی زیادی برای جنبش آزادی بلوچستان داشته است، خانواده وی از خانواده شهدا است. ارتش پاکستان در 4 خرداد ماه 1392 هجری شمسی  به منطقه مسکونی کونشکلات تمپ حمله کرده و ضمن به آتش کشیدن چندین خانه در این منطقه پدر این فدایی بلوچ به نام غلام مصطفی بلوچ را به شهادت رساند.

برادر بزرگ وی به نام شهید عرفان ملقب به امداد نیز از فدائیان جبهه آزادی بخش بلوچستان بود که در یک درگیری با دشمن در منطقه مزن بند در 7 مهر ماه 1397 به همراه یکی دیگر از هم‌رزمانش به نام نور خان ملقب به برمش به شهادت رسید در حالی که خسارت گسترده‌ای به ارتش دشمن وارد نمود. در این حمله یکی از مهم‌ترین عناصر دشمن به نام منیر ساکن منطقه ملانت به هلاکت رسید. پس از شهادت شهید عرفان سازمان تمامی مسئولیت‌های وی را به ستوان کامران سپرد.

شهید ستوان کامران از دوران نوجوانی خود به مبارزات آزادی خواهانه علاقه مند بود، او در سال 2013 به صورت رسمی به عضویت بی ال اف درآمد، وی در سنین جوانی خود در چندین نبرد علیه مهم مشارکت داشت و موفقیت های زیادی در نبرد علیه دشمن کسب نمود. وی در زمان شهادت دارای منصب ستوانی بود. او در عملیات های مختلف جبهه آزادی بخش بلوچ علیه ارتش دشمن در مناطقی همچون درامب، سیاهجی، مزن بند، شیراز، کلبر، زامران، بلیده و بالگتر حضور داشت.

وی در فوریه 2020 میلادی در یک عملیات ائتلاف نظامی سازمان‌های مسلح آزادی خواه موسوم به براس دچار جراحت شد و پس از گذشت 18 ماه از درمان خود مجدداً به فعالیت‌های خود در جبهه آزادی ادامه داد و به ادای فرایض ملی خود پرداخت. دشمن تاکنون دو مرتبه خانه وی و دیگر اعضای خانواده وی را به آتش کشیده و او را برای کنار گذاشتن مبارزه برای آزادی تحت فشار قرار داد؛ اما وی و اعضای خانواده وی با صبر و بردباری این جنایات را تحمل کرده و از دست برداشتن از مبارزه در جبهه آزادی امتناع ورزیدند، وی یک فرد سخت کوش، قوی و شجاع بود.

وی در سرزمین آبا و اجدادی خود در کونشکلات به خاک سپرده شد و تعداد زیادی از مردم بلوچ در تشییع و خاکسپاری وی حضور داشته و پرچم آزادی بلوچ را بر روی قبر وی گذاشتند.

شهید ستوان دوم جعفر ملقب به ثناء:

شهید ستوان دوم جعفر ملقب به ثناء فرزند محمد رحیم ساکن منطقه دشت هسادیگ در سال 2014 میلادی به عضویت بی ال اف درآمد و تا 2 سال عضوی از شبکه شهری سازمان در گوادر بود، وی ضمن عضویت در شبکه شهری سازمان با عمل به دستورات چندین نقطه را مورد هدف قرار داد. بنا بر تصمیم سازمان وی در سال 2016 میلادی در اردوگاه حضور یافت و بخشی از نیروی سازمان در جنگ تن به تن با دشمن شد، به جز وی بسیاری از اعضای خانواده ایشان در نهضت آزادی ملی بلوچ جان فشانی کرده و به شهادت رسیده‌اند که می‌توان به شهید عیسی ملقب به ناکو شیرا که در 13 اردیبهشت 1397 به شهادت رسید، شهید سمیر ملقب به سوگات فرزند شهید عیسی که در 16 تیر 1396 و شهید ثنا سوگات که در سال 2016 میلادی به شهادت رسید اشاره کرد.

شهید جعفر در عملیات های مختلف جبهه آزادی بخش بلوچستان در مناطقی همچون دشت، مند، زامران، بلیده، گوادر و غیره حضور داشت و نقش کلیدی در ضربه زدن به ارتش دشمن ایفا نمود. وی علاوه بر شجاعت در مبارزه دارای مهارت در امور فنی بود، وی فیلم‌برداری از چندین نبرد را به هدف تبلیغ را به سرانجام رساند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در پایان گفت: وی در محله شنبه اسماعیل میتگ در بندر گوادر به خاک سپرده شد، در مراسم تشییع و خاکسپاری وی تعداد زیادی از مردم حضور داشتند.

بخوانید: 
ادعای ارتش پاکستان مبنی بر قتل دو تروریست طی عملیاتی در شهرستان کیچ
 

ارسال نظر

 
1