خبر فوری

 
پایان یازدهمین رزمایش مشترک نیروی دریایی پاکستان و عمان با عنوان ثمر الطیب 2023
کد خبر :712094744

16:13 1402/10/03


برچسب ها : پاکستان و عمان, دریای عمان, رزمایش دریایی, رزمایش مشترک, نیروی دریایی پاکستان, نیروی دریایی عمان,

رزمایش دوجانبه و مشترک نیروی دریایی پاکستان و نیروی دریایی سلطنتی عمان با عنوان ثمر الطیب در دریای عمان پایان یافت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رزمایش دوجانبه و مشترک نیروی دریایی پاکستان و نیروی دریایی سلطنتی عمان با عنوان ثمر الطیب در دریای عمان پایان یافت.

این رزمایش یازدهمین رزمایش از سلسله رزمایش های ثمر الطیب بین نیروی دریایی پاکستان و نیروی دریایی سلطنتی عمان از سال 2002 تاکنون بود.

کشتی های PNS Aslat و Fast Attack Craft PNS Force، هواپیماهای گشت دریایی، بالگردها و نیروهای عملیات ویژه نیروی دریایی پاکستان در این رزمایش شرکت کردند.

این رزمایش شامل جنبه های مهم عملیات دریایی مربوط به رزمایش های ضد هوایی، ضد سطحی و ضد تروریستی می شود و همچنین کشتی ‌های هر دو نیروی دریایی، گشت ‌زنی مشترکی را با هدف جلوگیری از فعالیت ‌های غیرقانونی در دریا انجام دادند.

برگزاری رزمایش ثمر الطیب فرصتی را برای نیروی دریایی دو کشور فراهم آورد تا همکاری های متقابل خود را بهبود بخشند و مهارت های حرفه ای خود را توسعه دهند.

پاکستان و عمان از یک محیط دریایی مشترک برخوردارند و هر دو نیروی دریایی برای حفظ صلح و ثبات در دریا با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند همچنین برگزاری رزمایش دوجانبه ثمر الطیب 2023 نمود بارز پیوندهای برادرانه مستحکم بین پاکستان و عمان به طور کلی و نیروی دریایی دو کشور به طور خاص است.

ارسال نظر

 
1