خبر فوری

 
 
آندرو شوفر با شهردار کراچی دیدار کرد
کد خبر :710523873

10:27 1402/11/26


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سرپرست کراچی, شهردار کراچی, کاردار سفارت آمریکا, کراچی,

آندرو شوفر کاردار سفارت آمریکا با وکیل مرتضی وهاب شهردار کراچی دیدار کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| آندرو شوفر کاردار سفارت آمریکا با وکیل مرتضی وهاب شهردار کراچی دیدار کرد که در این میان در خصوص امور مورد علاقه مشترک، ساخت و توسعه کراچی و امور دو جانبه رایزنی انجام گرفت.

در این دیدار سرکنسول آمریکا، افسر سیاسی و متخصص سیاسی سفارتخانه، کرم الله وقاصی سخنگوی سیاسی شهردار و دل محمد معاون رهبر پارلمانی حضور داشتند.

مرتضی وهاب ضمن آگاه کردن هیئت ایالات متحده در مورد انتخابات سراسری اخیر برگزار شده، گفت: حزب مردمی پاکستان PPP با اکثریت آراء از شش بخش ایالت سند موفقیت به دست آورده است، درحالیکه 13 روسای منتخب این حزب در سیزده شهرک از 25 شهرک کراچی مشغول انجام خدمت می باشند و در 9 شهرک دیگر نمایندگان جماعت اسلامی و در 3 شهرک تحریک انصاف پاکستان PTI حضور دارند.

وی طی صحبت در مورد مشکلات این کلانشهر، با بیان اینکه بزرگ ترین مسائل کراچی آب و فاضلاب شهری می باشد، گفت: همچنین مولفه هایی چون حمل و نقل، زیرساخت، مراکز عمومی و ساخت پارک ها نیز از چالش های بزرگ پیش روی کراچی می باشند.

شهردار کراچی با گلایه از دولت فدرال سابق حزب تحریک انصاف، گفت: دولت فدرال حزب تحریک انصاف هیچگونه همکاری با دولت ایالت سند نداشت. وی ادامه داد که کراچی مرکز فعالیت های تجاری پاکستان است و بهبودی کراچی امری ضروری در راستای تقویت فعالیت های تجاری و اقتصادی در سطح کشور می باشد.

وکیل مرتضی وهاب با دعوت از شرکت های فناوری اطلاعات بین المللی برای سرمایه گذاری در کراچی، گفت: می توان مناطق ویژه فناوری اطلاعات ساخت و زمین برای این امر نیز در دسترس است.

وی افزود: سیستم زهکشی در منطقه قدیمی شهر کراچی بسیار قدیمی است و به دلیل ساخت و سازها نمی توان آن را بیشتر گسترش داد و بارش باران موجب آب گرفتگی در سطح معابر می شود که این موضوع شهرداری را مجبور به اقدامات اضطراری جهت برطرف کردن فوری این مشکل می کند.

مرتضی وهاب در ادامه صحبت های خود با کاردار سفارت آمریکا، اظهار داشت: اولین پارک خورشیدی در تپه کدنی احداث شده است که 100 کیلو وات برق از این پارک خورشیدی تامین می شود، از طرفی طرح نصب تله کابین بین تپه کدنی و پارک تپه با هدف افزایش گردشگری در دست بررسی است.

ارسال نظر

 
1