خبر فوری

 
اعلام آمادگی اسلام آباد برای آغاز طرح های مشترک در جهت توسعه تجارت با مسکو
کد خبر :709472484

12:42 1403/07/12


برچسب ها : اتاق بازرگانی, پاکستان و روسیه, تجارت دوطرفه, رئیس هیئت سرمایه گذاری پاکستان, روابط تجاری, عبدالعلیم خان, مسکو, وزیر ارتباطات پاکستان, وزیر خصوصی سازی پاکستان,

هیئت عالی رتبه پاکستان در جریان سفر به مسکو بر عزم دولت خود برای آغاز طرح های مشترک در راستای توسعه تجارت دوجانبه تاکید کرد.


مسکو: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه پاکستان در جریان سفر به مسکو بر عزم دولت خود برای آغاز طرح های مشترک در راستای توسعه تجارت دوجانبه تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عبدالعلیم خان وزیر خصوصی سازی، ارتباطات و رئیس هیئت سرمایه گذاری پاکستان که در صدر هیئت بلندپایه به مسکو سفر کرده است، روز گذشته با پلاتونوف ولادیمیر رئیس اتاق بازرگانی مسکو به دیدار و رایزنی پرداخت.

در این دیدار که میشچنکو والادیسالو نایب رئیس و لوکا شنکو لیدیا رئیس امور بخش اتاق بازرگانی مسکو نیز حضور داشتند ابعاد مختلف سطح روابط تجاری موجود میان اسلام آباد و مسکو و راهکارهای توسعه تجارت دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مسکو در این دیدار ضمن خوشامدگویی به عبدالعلیم خان وزیر فدرال پاکستان و هیئت تجاری همراه اظهار داشت: برگزاری نخستین نشست مجمع تجاری میان روسیه و پاکستان بسیار خوشایند است که به تقویت فعالیت های تجاری دوجانبه کمک خواهد نمود.

وی پیشنهاد همکاری همه جانبه در زمینه فناوری اطلاعات، طرح های شهر امن، مراکز فناوری اطلاعات و دیگر بخش ها را به هیئت پاکستانی ارائه داد و گفت: ظرفیت های لازم برای فعالیت های تجاری دوجانبه در زمینه چرم و منسوجات، محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات وجود دارد.

در این دیدار همچنین در خصوص تبادل فهرست شرکت های فعال تجاری نیز توافق گردید.

عبدالعلیم خان در ادامه از روسیه برای شرکت در نمایشگاه نساجی که در ماه جاری میلادی در پاکستان برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه ما آماده همکاری تجاری در ابعاد وسیع با روسیه هستیم افزود: پاکستان آماده میزبانی کامل از بازرگانان روسی و متقبل شدن تمامی هزینه های سفر این افراد به پاکستان است، ما آماده سرمایه گذاری مشترک با روسیه در راستای ارتقای تجارت دوجانبه هستیم.

در ادامه این دیدار رئیس اتاق بازرگانی مسکو نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما می توانیم پاکستان را در بخش پزشکی، پزشکی و فناوری هسته ای یاری کنیم، دو کشور می توانند در زمینه فناوری پیشرفته، مواد معدنی، فناوری اطلاعات و سایر بخش ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با خوشایند توصیف نمودن حضور 70 شرکت پاکستانی در روسیه گفت: این امر باب جدیدی را در روابط تجاری پاکستان و روسیه ایجاد خواهد نمود.

در بخش دیگری از این دیدار عبدالعلیم خان با رضایت بخش خواندن سفر به روسیه گفت: دیدارهای صورت گرفته با مدیران عامل بیش از 100 شرکت روسی در مسکو بسیار عالی بود، اتاق بازرگانی مسکو باید پیش قدم شود و ما هرگونه حضور هیئت تجاری روسی در پاکستان را خیر مقدم می گوییم.

ارسال نظر

 
1