خبر فوری

 
 
7 جان باخته و 9 زخمی طی انفجار بمب در استان هرات
کد خبر :310360380

18:27 1400/11/03


برچسب ها : افغانستان, انفجار, داعش, دولت طالبان افغانستان, زخمی, گروه تروریستی داعش, هرات,

طی انفجار بمب در بخش غربی کشور افغانستان استان هرات 7 تن از جمله 4 زن جان باخته و افراد زیادی بر اثر این انفجار زخمی شدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز | طی انفجار بمب در بخش غربی کشور افغانستان استان هرات 7 تن از جمله 4 زن جان باخته و افراد زیادی بر اثر این انفجار زخمی شدند.

به گفته مقامات استانی، این بمب به مخزن سوخت مینی ‌بوس متصل بوده که در نتیجه 9 نفر مجروح شدند. در ادامه عارف جلال رئیس بیمارستان دولتی هرات از وجود چهار زن در میان جان باختگان خبر داد همچنین انفجار یک مینی بوس نیز از سوی اداره اطلاعات هرات تایید شده است.

ثابت هاروی سخنگوی سازمان اطلاعات گفت: گزارش های اولیه حاکی از آن است که بمب متصل شده به مخزن سوخت اتوبوس مسافربری، بمب دستی بوده است.

قوم هزاره همچنان مورد هدف داعش قرار می گیرد و انفجار امروز نیز در نزدیکی ایستگاه اتوبوس در منطقه هزاره نشین رخ داد همچنین استان هرات سومین شهر بزرگ افغانستان است که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد که طی چند ماه اخیر از نظر مسائل امنیتی شهری آرام بوده است.

لازم به ذکر است، تعداد حملات تروریستی پس از پیروزی طالبان بر آمریکا در افغانستان و به قدرت رسیدن و ایجاد حکومت آن در این کشور منجر به کاهش آمار شده اما چنین حملاتی همچنان در شهرهای کابل و سایر شهرها ادامه دارد.

گروهک تروریستی داعش نفوذ قابل توجهی در افغانستان دست یافته  و معمولا مسئولیت اکثر انفجارها را در مناطق مختلف افغانستان به ویژه مناطق شیعه نشین پذیرفته اما مسئولیت این انفجار را تاکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

ارسال نظر

 
1