خبر فوری

 
اعلام آمادگی ایران در راستای همکاری و حمایت از پاکستان در بخش انرژی
کد خبر :699813375

20:29 1402/06/08


برچسب ها : اسلام آباد, انرژی, پاکستان و ایران, دولت موقت, رضا امیری مقدم, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, مبادلات تجاری, همکاری اقتصادی, همکاری دوجانبه, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران با سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت موقت پاکستان در اسلام آباد به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران با سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت موقت پاکستان در اسلام آباد به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداخت.

در این دیدار، هر دو طرف موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله راه های تقویت و توسعه روابط میان دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی، تجاری، انرژی و پروژه سی پیک را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

در همین حال، سمیع سعید بر اهمیت دوستی دیرینه میان پاکستان و ایران تاکید کرد و بر عزم خود برای تقویت بیشتر این روابط پافشاری نمود.

همچنین مقامات دو کشور بر لزوم افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور تاکید نمودند.

در ادامه این نشست، سفیر ایران با اذعان بر ضرورت امنیت انرژی در پاکستان، حمایت و همکاری کشورش را در این بخش ابراز کرد و این اقدام مورد تمجید و قدردانی وزیر برنامه ریزی دولت موقت پاکستان قرار گرفت و خواستار بررسی راه های گسترش همکاری در بخش انرژی شد.

سمیع سعید ضمن تاکید بر تلاش های دو کشور جهت تقویت همکاری در زمینه های مورد علاقه دوجانبه، تلاش بازارچه های مرزی موجود میان پاکستان و ایران را ستود و سازوکاری را در راستای تسهیل مبادلات تجاری پیشنهاد کرد.

در پایان نیز هر دو طرف بر کشف راه های گسترش تجارت از طریق کریدورهای شرق و غرب توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1