خبر فوری

 
متیو میلر: آمریکا قصد مداخله در مشکلات هند و پاکستان را ندارد
کد خبر :699680648

13:31 1403/01/21


برچسب ها : پاکستان و هند, راجنات سینگ, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مذاکرات پاکستان و هند, ممتاز زهرا بلوچ, نشست خبری, وزارت خارجه آمریکا, وزارت خارجه پاکستان, وزیر دفاع هند,

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: آمریکا قصد مداخله در مشکلات میان هند و پاکستان را ندارد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: پاکستان و هند باید مسیر مذاکره و گفتگو را برای جلوگیری از تنش در پیش بگیرند.

در این کنفرانس مطبوعاتی از متیو میلر پرسیده شد: پاکستان می گوید که دولت هند ده ها نفر را در پاکستان کشته است، در حالی که به نظر می رسد وزیر دفاع هند با اظهارات اخیر خود این موضوع را تایید می کند که دولت هند مرتکب قتل های غیرقانونی در پاکستان شده است. این وضعیت را چگونه می بینید؟

متیو میلر در پاسخ به این سوال گفت: ایالات متحده آمریکا به گزارش های رسانه ای در این باره نگاه می کند، اما وی از اظهار نظر درباره بیانات رد و بدل شده میان پاکستان و هند خودداری کرد و گفت: آمریکا قصد دخالت در این مسئله را ندارد.

با این حال وی افزود: ما هر دو طرف را تشویق می کنیم تا از ایجاد تنش اجتناب و راه حلی را از طریق گفتگو و دیپلماسی کشف کنند.

این تنش ها زمانی آغاز شد که راجنات سینگ وزیر دفاع هند از برنامه کشتار چندین شهروند پاکستانی در پاکستان خبر داد.

در همین حال، ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته ضمن محکومیت اظهارات وزیر دفاع هند، بیان کرد: موضوع کشتار غیرقانونی و خارجی توسط هند اکنون به یک مشکل جهانی تبدیل شده است که نیازمند واکنش هماهنگ بین‌المللی است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: کشتار شهروندان پاکستانی در خاک پاکستان توسط هند نقض آشکار حاکمیت این کشور و منشور سازمان ملل است.

ارسال نظر

 
1